Na následující nešvary, které by žádný manažer neměl při poradách tolerovat u svých podřízených ani sám u sebe, upozornil server Inc.com.
1. Jídlo
Nenoste si na porady jídlo. Pokud už si nějaké přinesete, mělo by to být něco, co při konzumaci nebude slyšet a nezpůsobí nepořádek.
2. Telefon
Během porady vyřizujte jen opravdu nezbytné telefonáty, nejlépe žádné. Neřešte také e-maily a nezapínejte sociální sítě. Strávit celou poradu sledováním telefonu je nezdvořilé.
3. Pozdní příchod
Kdo přichází pozdě, plýtvá časem všech ostatních. Jasně tím dává najevo, že si nedokáže zorganizovat čas. V některých firmách můžete být za pozdní příchody na porady propuštěni.
4. Vynechání přípravy
Jednou vám to možná projde. Pokud se však budete pokaždé tvářit, že jste připraveni, ale ničím do porady nepřispějete, brzy ztratíte důvěru.
5. Neustálý negativismus
Nesouhlasit je v pořádku. Neměli byste však pouze odmítat návrhy druhých, zatímco sami nic nepředložíte. Pokud máte vlastní návrhy, měli byste počítat s možností, že někdo jiný přijde s lepším řešením.
6. Přerušování
Někteří lidé nenechají druhé domluvit. Cítí potřebu říci nahlas všechno, co je napadne, ve chvíli, kdy je to napadne. To je velmi nepříjemný zlozvyk.
7. Nezájem
Řeč těla je velmi výmluvná. Člověk, který téměř leží na stole nebo se sesouvá na židli a nikomu nekouká do očí, působí, jako by chtěl usnout. Ostatním dává najevo jasný nezájem.
8. Mimo téma
Na poradě by se vždy mělo mluvit k věci. Nenechávejte mluvit nikoho, kdo se nedrží tématu a myslí si, že pokud bude dlouho mluvit, možná z něj vypadne něco smysluplného.
Jaké chování na poradách nejvíce vadí vám?
-kk-