Díky skandálům mnoha velkých firem se organizace snaží obnovit svou důvěryhodnost a reputaci. Právě proto jsou pro ně stále důležitější hodnoty jejich lídrů. Lidé s pevnými hodnotami totiž pomohou ostatním najít smysl toho, co dělají. A navíc – kdyby firmy měly odjakživa lídry s pevnými hodnotami, většina skandálů by nikdy nenastala.
- Znalost sebe sama. Uvědomte si, za čím si stojíte a co je pro vás důležité.
- Ujasněte si své hodnoty ve firmě. Ty by měly být zřejmě vůči vašemu okolí. Měli by být jasně sdělitelné, snadno pochopitelné a pokud možno i nakažlivé.
- Autentičnost. Říkat, co myslím, a také to tak skutečně myslet.
- Otevřená mysl. Zvažte názory ostatních. Přemýšlejte o jiných úhlech pohledu. Budete dělat lepší rozhodnutí.
- Sebedůvěra. Ale neplést s arogancí. Jde o uvědomění si vlastních silných stránek a oblastí, kde se chcete ještě zlepšit.
- Určitá míra pokory. Pomůže vám to více respektovat své okolí.
- Model. Jako lídr jste živoucím představitelem firemních hodnot.
- Odvaha. Nebát se a povstat za ostatní, pokud věříte, že je to třeba. Opět tím jdete příkladem.
- Odměňovat chování, které dané hodnoty respektuje. Kompenzační politika firmy by totiž měla jít ruku v ruce s jejími hodnotami.
- Držet se svých hodnot. Lidé si okamžitě všimnou, pokud se jich držet nebudete. Ztratíte jejich důvěru.
-th-