Správné hodnoty dotvářejí lídra

Ilustrační snímek

Díky skandálům mnoha velkých firem se organizace snaží obnovit svou důvěryhodnost a reputaci. Právě proto jsou pro ně stále důležitější hodnoty jejich lídrů. Lidé s pevnými hodnotami totiž pomohou ostatním najít smysl toho, co dělají.  A navíc – kdyby firmy měly odjakživa lídry s pevnými hodnotami, většina skandálů by nikdy nenastala.

  • Znalost sebe sama. Uvědomte si, za čím si stojíte a co je pro vás důležité.
  • Ujasněte si své hodnoty ve firmě. Ty by měly být zřejmě vůči vašemu okolí. Měli by být jasně sdělitelné, snadno pochopitelné a pokud možno i nakažlivé.
  • Autentičnost. Říkat, co myslím, a také to tak skutečně myslet.
  • Otevřená mysl. Zvažte názory ostatních. Přemýšlejte o jiných úhlech pohledu. Budete dělat lepší rozhodnutí.
  • Sebedůvěra. Ale neplést s arogancí. Jde o uvědomění si vlastních silných stránek a oblastí, kde se chcete ještě zlepšit.
  • Určitá míra pokory. Pomůže vám to více respektovat své okolí.
  • Model. Jako lídr jste živoucím představitelem firemních hodnot.
  • Odvaha. Nebát se a povstat za ostatní, pokud věříte, že je to třeba. Opět tím jdete příkladem.
  • Odměňovat chování, které dané hodnoty respektuje. Kompenzační politika firmy by totiž měla jít ruku v ruce s jejími hodnotami.
  • Držet se svých hodnot. Lidé si okamžitě všimnou, pokud se jich držet nebudete. Ztratíte jejich důvěru.

-th-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today