Tip 1: Když něco začnete, dokončete to
Podle blogu obchodního guru Briana Tracyho platí, že mnoho lidí zbytečně ztrácí čas tím, že přeskakuje od jedné věci k druhé. A tím, že se k jednomu projektu vrací několikrát, si vždy musí znovu připomínat, co je potřeba udělat a v jaké jsou fázi projektu. Mnohem lepší a efektivnější je věnovat se každé věci vždy jen jednou, dodělat ji hned napoprvé a tím ji dostat ze stolu pryč.
Tip 2: Sepište si plán na každý den
Až příliš mnoho lidí má svůj denní plán pouze vágně ve své mysli. Sepisujte si svůj denní plán a mějte svoji pracovní agendu napsanou černě na bílém.
Tip 3: Dávejte si realistické cíle
Někteří lidé si myslí, že čím ambicióznější plány, tím většího úspěchu dosáhnou. Pravda je ovšem taková, že pokud si budete dlouhodobě dávat nereálné cíle, postupem času budete frustrovaní a přestanete svým cílům a plánům věnovat pozornost. Proto je nutné, abyste si dávali realistické cíle.
Tip 4: Plánujte si i odpočinek
Neplánujte si jenom pracovní aktivity. Plánujte si i odpočinek, pravidelné přestávky a relax. Pokud totiž nebudete dostatečně a cíleně odpočívat, bude vaše produktivita a efektivita práce výrazně upadat.
Tip 5: Nesnažte se pracovat na více věcech najednou
Přestaňte se snažit pracovat na pěti nebo šesti projektech najednou. Nenechte se vyrušovat, přestaňte skákat z jedné věci na druhou, a věnujte se v daný moment plně a soutředěně vždy jenom jednomu jedinému úkolu.
Tip 6: Znejte svůj denní rytmus
Každý člověk má svůj určitý denní rytmus. Většina lidí je nejproduktivnějších v dopoledních hodinách a s příchodem odpoledne a večera efektivita jejich práce výrazně upadá. Znejte svůj denní rytmus a plánujte si aktivity tak, abyste úkoly, které vyžadují největší soustředění a kreativitu, směřovali na tu část dne, kdy jse nejproduktivnější.
-mm-