Zaměstnancům nestačí říkat, že jsou pro firmu tím nejdůležitějším, je třeba jim to ukázat. Výkonný ředitel firmy by proto měl být zapojen do iniciativy talent managementu a jít všem svým lidem příkladem. Co přesně to znamená?
1. Vytvářet kulturu, v níž jsou lidé na prvním místě
Tuto odpovědnost by ředitel nikdy neměl delegovat. Měl by vycházet z jednoduchého předpokladu – zacházet se zaměstnanci jako se zákazníky. Znamená to sledovat jejich potřeby a podporovat co nejflexibilnější přístupy k jejich plnění.
2. Zapojit neustálý rozvoj
Ředitel může hrát aktivní roli v řízení talentů tím, že bude podporovat prostředí, v němž se budoucí potřeby zaměstnanců plní prostřednictvím neustálého rozvoje. Měl by prostřednictvím manažerů zaměstnancům umožnit, aby si vybrali, co je zajímá a mohli se v této oblasti dále rozvíjet.
3. Zapojit sebe sama
Ředitel by si neměl myslet, že stačí vybrat vzdělávací program, kterého se zúčastní celá firma, ale on ne. V rámci celofiremního vzdělávacího programu by měl jasně ukázat, že věří jeho obsahu. Jako účastník má jedinečnou možnost jít příkladem.
-kk-