Tento text vychází z článku na Addicted2Success.com.
Přesvědčte dotyčného, že je návrh vhodný především pro něj
Nesnažte se tolik zaměřovat na racionální vysvětlování návrhu. Ani na nějaká obecná pravidla. Zaměřte se hlavně na to, abyste dotyčnému člověku vysvětlili, v čem je návrh vhodný především pro něj osobně.
Snažte se co nejvíce vcítit do daného člověka
Zdá se vám, že dotyčný nechápe, co se mu snažíte vysvětlit? Nerozumíte, jak je možné, že danou věc nevidí stejně jako vy? Pak jste možná udělali tu chybu, že jste se do něj nevcítili. Snažte se na danou věc podívat co možná nejvíce z pohledu daného člověka. A třeba lépe pochopíte jeho perspektivu a budete jej moct lépe přesvědčit.
Zjednodušte svoji argumentaci
Možná se snažíte něco vysvětlit tak důkladně, že druhého člověka zahrnujete příliš velkým množstvím informací. Vaše argumentace by měla být především jednoduchá a přímočará. Zaměřte se na jeden nebo dva silné, neprůstřelné argumenty, a ty se snažte druhému člověku co možná nejlépe prodat.
Hrajte na emoce
Lidé se z velké části rozhodují nikoliv racionálně, ale na základě emocí. Využijte této skutečnosti a zaměřte se na emoční vnímání dotyčného člověka. Využijte emoce, jako jsou nadšení nebo strach, k přesvědčení dotyčného.
Předem si rozmyslete reakce na argumenty dotyčného
Předem si rozmyslete, jaké argumenty by asi proti vašemu návrhu mohl dotyčný nejpravděpodobněji použít. A připravte si protiargumenty, abyste byli schopni pohotově reagovat.
-mm-