Každá práce přináší občasná méně zábavná období. Po určité době se může dostavit rutina, nuda a otázka, zda není čas změnit působiště. Jak ale poznáte, zda jde jen o dočasný stav, se kterým můžete něco udělat, nebo byste měli skutečně odejít?
Server Harvard Business Review radí hlavně se neukvapovat. Nejprve dobře zhodnoťte svou situaci a pokuste se najít své ztracené nadšení. Nejhorší je nedělat nic a čekat, že se věci vyřeší samy.
Zmapujte, co vás baví a v čem jste dobří
Sledujte míru své energie v průběhu pracovního dne. Po několika dnech vám již bude jasné, kdy se cítíte nejproduktivněji a kdy vám naopak chybí energie. Ujasníte si také, které úkoly vás nejvíce motivují a naplňují. Logicky to budou věci, v nichž jste dobří. To vám napoví, na co byste se měli více zaměřit a co delegovat.
Zkuste zavést změny
Existuje spousta možností, jak upravit vaši každodenní práci tak, aby lépe vyhovovala vašim talentům a přáním. Můžete se například přihlásit jako dobrovolník a pomáhat na nějakém projektu mimo vaše oddělení. Více spolupracujte s kolegy a nabízejte jim pomoc v oblastech, které vás zajímají. Oslovte svého nadřízeného s tím, že máte zájem o nové výzvy v konkrétních oblastech.
Hledejte nadšence ve svém okolí
Vztahy se spolupracovníky a kolegy z oboru hrají zásadní roli v tom, jak se v práci cítíme. Snažte se proto obklopovat pozitivními lidmi, ať už v kanceláři či v různých profesních skupinách. Účastněte se odborných konferencí a dalších akcí, na kterých se můžete setkat se svými nadšenými kolegy. Můžete se také stát mentorem a sdílet s ostatními své zkušenosti.
Slavte úspěchy
Vedle seznamu svých úkolů si veďte i seznam svých úspěchů za každý den. Možná si ani neuvědomujete, kolik věcí zvládnete za den udělat, a získáte tak lepší pocit ze své práce. Lépe si také ujasníte, čemu se chcete do budoucna více věnovat.
Pokud vyzkoušíte tyto kroky a vaše nespokojenost v práci i přesto trvá již několik měsíců, je to signál začít si hledat něco nového. Začít můžete u jiné role v rámci stávající firmy.
-kk-