Debata o tomto tématu přinesla mnoho protichůdných názorů, které nelze uplatnit. Například LinkedIn si klade za úkol především kvalitu svých členských vztahů a podněcuje členy, aby se zaměřili na lidi, se kterými dříve spolupracovali. Jejich doporučení, koho pozvat, jsou: zvěte, koho dobře znáte, komu věříte a chcete s ním spolupracovat. Ale zároveň design jejich stránek podněcuje lidi, aby maximalizovali počet svých kontaktů. Odpověď na otázku, jak udržet rovnováhu mezi pevností a počtem zní: Potřeby každého z nás jsou jiné a způsob jak optimalizovat hodnotu svého networkingu je určit nezbytnou úroveň pevnosti vztahů pro dosažení svých cílů a potom maximalizovat počet lidí na této úrovni. Jelikož čas je omezený, měli byste hledat strategie, jak zefektivnit své úsilí. Jednou z nich může být využívání technologie: - soukromé rozmluvy zveřejněte – místo e-mailu používejte diskuzní fóra, - začněte vydávat newsletter nebo blog a ať jsou osobní, - pište efektivnější e-maily, - zaměřte se na kvalitní umístění, kvalitní periodika, - říkejte méně, ale na více místech.