Projděte si agendu porady
V první řadě, jak radí Forbes, je nutné projít si bod po bodu agendu dané porady. Agendu byste ideálně měli posílat účastníkům předem, aby se mohli na probíraná téma připravit. I tak ale v několika málo větách uveďte body programu a ujasníte tak očekávání všech zúčastněných.
Zjistěte, jestli chce někdo přidat nějaké téma
Nyní je prostor vyzvat účastníky, jestli chtějí na poslední chvíli přidat nějaká další témata. Ve vaší agendě byste těmto ad hoc programovým bodům měli předem vyhradit alespoň několik minut volného času. Tím, že otázku, zda někdo nechce ještě něco probrat, položíte hned na začátku, máte možnost bod zakomponovat logicky do struktury dané porady a máte větší jistotu, že na něj zbyde dost času.
Ujistěte se, že všichni na poradě skutečně musí být
Poté, co se shodnete na agendě porady, se ještě jednou ujistěte, zda se skutečně všichni přítomní musí porady účastnit. Pokud zjistíte, že některých se probíraná témata vůbec netýkají, nebo jenom velmi okrajově, máte možnost dovolit těmto zaměstnancům odejít.
Začněte něčím pozitivním
To, jakým tónem poradu začnete, následně ovlivní, v jaké atmosféře se celé setkání ponese. Vhodné je tedy začít něčím pozitivním. Třeba vtipem, nějakou humornou poznámkou, pochvalou nebo nějakou pozitivní zprávou.
-mm-