Klíč k efektivním poradám? Úvodních pět minut je rozhodujících

Jednou z mnoha zodpovědností, které má každý týmový manažer, je zajišťovat, aby týmové porady byly co možná nejefektivnější. Tedy aby pro nikoho nebyly ztrátou času a aby doopravdy přispívaly k lepší spolupráci týmu. V tomto článku si ukážeme, jak porady uvádět a začínat, aby byly skutečně užitečné. Úvodních několik minut týmových porad je totiž klíčových.

Ilustrační snímek

Projděte si agendu porady

V první řadě, jak radí Forbes, je nutné projít si bod po bodu agendu dané porady. Agendu byste ideálně měli posílat účastníkům předem, aby se mohli na probíraná téma připravit. I tak ale v několika málo větách uveďte body programu a ujasníte tak očekávání všech zúčastněných.

Zjistěte, jestli chce někdo přidat nějaké téma

Nyní je prostor vyzvat účastníky, jestli chtějí na poslední chvíli přidat nějaká další témata. Ve vaší agendě byste těmto ad hoc programovým bodům měli předem vyhradit alespoň několik minut volného času. Tím, že otázku, zda někdo nechce ještě něco probrat, položíte hned na začátku, máte možnost bod zakomponovat logicky do struktury dané porady a máte větší jistotu, že na něj zbyde dost času.

Ujistěte se, že všichni na poradě skutečně musí být

Poté, co se shodnete na agendě porady, se ještě jednou ujistěte, zda se skutečně všichni přítomní musí porady účastnit. Pokud zjistíte, že některých se probíraná témata vůbec netýkají, nebo jenom velmi okrajově, máte možnost dovolit těmto zaměstnancům odejít.

Začněte něčím pozitivním

To, jakým tónem poradu začnete, následně ovlivní, v jaké atmosféře se celé setkání ponese. Vhodné je tedy začít něčím pozitivním. Třeba vtipem, nějakou humornou poznámkou, pochvalou nebo nějakou pozitivní zprávou.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com