Jak správně zakončit den

Ilustrační snímek

Stejně důležité, jako dobře začít pracovní den, je dobře jej zakončit. Konec dne je totiž odrazovým můstkem pro příští ráno, které byste měli začínat s pocitem úspěšnosti a naplnění. Správným zakončením dne navíc snížíte hladinu stresu, s níž budete odcházet domů, což se pozitivně odrazí na vašem zdraví a rodinném životě.

Jak tedy správně zakončit den? Forbes.com radí:

Vyhodnoťte svůj seznam úkolů

Ujistěte se, že jste splnili, co jste měli, nebo si lépe naplánujte, jak to splníte. Můžete-li ještě rychle něco udělat, nenechávejte si to na ráno.

Projděte si rozvrh dalšího dne

Připomeňte si, co vás čeká zítra a případně doplňte resty z dneška. Pro posílení pozitivního myšlení si vyberte jeden úkol, na který se budete do zítřka těšit.

Promluvte se šéfem a kolegy

Popovídejte si před odchodem o stavu projektů, na nichž právě pracujete. Připomenete si tak termíny, které je třeba splnit a ujistíte se, že jste všichni na stejné vlně.

Ukliďte si na stole

Než odejdete z kanceláře, věnujte pár minut vyhození odpadků ze svého stolu a uspořádání písemných materiálů, které na něm leží. Příchod do práce bude druhý den hned příjemnější.

Vyřiďte papírování a e-maily

Konec dne je ideální dobou pro řešení úkolů, které nevyžadují telefonování. Navíc by ani vás již po telefonu neměl nikdo rušit.

Dokončete vše, co můžete

Nenechávejte nedořešené nic, co se dá zvládnout za krátkou chvíli. Snadněji se pak odpojíte od práce ve svých myšlenkách.

Zhodnoťte svůj den a odcházejte s pozitivními myšlenkami

Najděte si chvilku k popřemýšlení o tom, čeho jste dnes dosáhli a co se vám podařilo. Nenoste si domů stres a špatnou náladu.

Rozlučte se s kolegy

Rozloučení patří k důležitým kancelářským rituálům stejně jako ranní pozdrav. Zdravte proto přátelsky a nahlas, zejména pokud jste ve vedoucí funkci.

Vypněte e-mail a telefon

Vypněte si mobil nebo na něm alespoň nečtěte e-maily. Dejte svému okolí na vědomí, že po pracovní době poštu nevyřizujete.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com