Celý proces komunikace s nadřízeným ohledně jeho mylného názoru se týká rozhodování ve třech hlavních oblastech:
- Srdce: Ujasněte si své pocity, abyste jednali čestně a konstruktivně. - Hlava: Rozmyslete si důvody, na jejichž základě je daná politika špatná. - Ruce: Hovořte o tom, jak postupovat jiným způsobem.
Článek shrnuje celkem sedm doporučení, jak konkrétně sdělit nadřízenému, že postupuje špatným směrem:
- Nepřibíhejte na schůzi v hysterickém stavu. Ujistěte se, že jste předtím, než přednesete své námitky, dali šéfově politice dostatek prostoru, aby ukázala své opodstatnění. - Požádejte o svolení. Než přednesete své stanovisko, zeptejte se nadřízeného, zda je to v pořádku. - Ujistěte se o čestnosti své motivace k projevení nesouhlasu. Je-li vaším cíle pouze stěžovat si a nenabízet žádné možné řešení, raději mlčte. - Zdůrazněte nejprve to pozitivní. Nadřízenému můžete sdělit prakticky cokoliv, řeknete-li napřed něco hezkého. - Pozorně poslouchejte. Snažte se zapojit nadřízeného do diskuse a spíše poslouchat, než mluvit. - Přistupujte k nadřízenému, jako by šlo o zákazníka. Předneste svůj příspěvek ve formě, kterou nejlépe přijme. - Nevzdávejte se příliš brzy. Nemůžete očekávat, že se nadřízený po jedné schůzi, na níž projevíte svůj nesouhlas, vzdá své pozice. Article source bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům Read more articles from bcentral