Naslouchejte
Je to klišé, které se u komunikace opakuje často, ale je to skutečně tak – komunikovat efektivně znamená především umět naslouchat. Nalaďte se vždy na vlnu člověka, se kterým mluvíte, a poslouchejte, co říká. Neskákejte mu do řeči, dávejte mu najevo, že rozumíte tomu, co říká a jak se cítí, a dotyčnému uzpůsobte váš styl komunikace.
Naučte se komunikací ovlivňovat emoce druhých
Jak uvádí Addicted2Success.com, v každé komunikaci, které se účastníte, se vlastně snažíte druhému člověku (nebo skupině lidí) předat nejenom určité informace, ale především emoce. Snažíte se je uklidnit, povzbudit, rozveselit, motivovat k velkým výkonům nebo je přimět, aby vás osobně vnímali pozitivně. Tyto emoce se tedy musíte naučit vyvolávat tím, jak mluvíte, jaké máte držení těla a jak se hýbete. Nemusíte tyto emoce nutně sami pociťovat – ale měli byste vědět, jak je skrz svůj komunikační styl u ostatních vzbudit.
Zapracujte na svém projevu a dikci
Lidé s vámi nebudou rádi mluvit, pokud budete mluvit nudně, unaveně a monotónně. Mluvené slovo má neuvěřitelné možnosti. Využívejte významné pomlky, důrazy na klíčová slova, změnu dynamiky vaší řeči a měnící se melodii.
Buďte pozitivní
Všechny lidi obecně podvědomě přitahují jedinci, kteří jsou pozitivní a šíří kolem sebe dobrou náladu. I když ne vždy musíte být vyloženě usměvaví (a někdy je vašim cílem v komunikaci naopak působit nahněvaně či konsternovaně), vždy by měla ve výsledku z vašeho projevu čišet určitá pozitivita.
-mm-