Rada první: Naučte se myslet pozitivně
Podle PsychCentral.com může stres působit i jako vzpruha a zdroj inspirace k vyššímu pracovnímu výkonu. Může ale i často působit zcela opačně, tedy jako utlumovač veškeré motivace. To, jestli na vás bude stres působit pozitivně nebo destruktivně, rozhoduje, jak se k němu budete stavět a jaký bude váš stav mysli. Naučte se proto udržovat si pozitivní přístup, ať už na vás funguje cokoli, například sport čtení knih, sledování oblíbených filmů nebo vaření.
Rada druhá: Určete si priority a pracujte na méně věcech najednou
Stres je často spouštěn tím, že se člověk snaží věnovat příliš velkému množství projektů najednou. Mnohdy je lepší věnovat se menšímu množství projektů naplno, než většímu množství napůl. Zapomeňte na multitasking a určete se priority, kterým se budete věnovat především.
Rada třetí: Naučte se efektivně delegovat práci
Jestliže je toho na vás jednoduše moc, chyba může být v rozdělení rolí v rámci vašeho týmu. Jako manažer se musíte naučit především efektivně delegovat práci. Přehodnoťte rozdělení aktivit v rámci vaší skupiny a začněte delegovat práci lidem, kteří ji mají ve svém popisu práce. Jedině tak vám zbyde čas na strategické plánování, odpočinek a priority.
Rada čtvrtá: Dělejte si přestávky
Je až s podivem, kolik pracovníků (a především manažerů) si neumí udělat přestávku. I ti nejlepší sportovci nutně potřebují čas na regeneraci, a kdyby se snažili neustále jenom trénovat, žádných dobrých výsledků nakonec nedosáhnou. S vedením lidí je to podobně. Dělejte si přestávky, vybírejte si svoji dovolenou a naučte se striktně rozdělovat práci a soukromý život.
-mm-