Časté manažerské diskuse se točí kolem toho, zda je pro výkonnost pracovníků lepší, aby měli svého manažera rádi, nebo aby z něho měli strach. Ideální řešení bude asi někde uprostřed – manažer si získá respekt svých lidí, když bude oblíben, některé situace však vyžadují určitý strach z autority. Jak si tedy získat respekt?
Nezneužívejte svůj vliv
Vlivná pozice může manažera dovést k pocitu, že ví všechno a nepotřebuje brát v potaz ostatní. Sledujte proto, zda se vaši lidé nezačínají stahovat a nepřestávají komunikovat.
Naslouchejte
Pasivní poslech nestačí. Dobrého manažera dělá schopnost aktivně naslouchat a ocenit myšlenky druhých.
Zlidštěte pracoviště
„Lidské“ pracoviště je založené na spolupráci, která upřednostňuje dobro firmy před osobním ziskem. Vládne na něm smysl pro rodinu nebo komunitu s tím, že vedení nejen toleruje, ale i podporuje zábavu a humor.
Posilujte vztah mezi zaměstnanci a firmou
Ukazujte zaměstnancům, jak jejich stagnace poškozuje firmu a tím i je samotné.
Nezapomínejte na zpětnou vazbu a hodnocení výkonnosti
Žádné zprávy nejsou pro zaměstnance dobré zprávy, zvláště v dnešní atmosféře strachu ze ztráty zaměstnání.
Nebojte se měnit směr
Schopnost změn na základě zpětné vazby od zaměstnanců posiluje spokojenost a vytváří pozitivní, lidské pracovní prostředí.
Nezapomínejte, že jste manažer
Necítíte-li dostatečný respekt, zvažte, zda se se zaměstnanci nesnažíte příliš spřátelit na úkor toho, abyste je vedli. Zaměstnanci vás nemusejí milovat ve všech situacích, ale měli by si vás vážit.
-kk-