Na úspěchu většiny podnikatelů a firemních lídrů se z určité míry podílí štěstí. Není to ale úplně náhodné štěstí. Štěstí v byznysu se totiž dá rozvíjet prostřednictvím „šťastného přístupu“ a „šťastné sítě kontaktů“. Ve svém blogu na serveru Harvard Business Review to alespoň vysvětluje Anthony Tjan. Výzkumem štěstí v souvislosti s podnikatelským a manažerským úspěchem se zabýval při práci na knize s názvem Heart, Smarts, Guts, and Luck.
Atributy spojené se šťastným přístupem a šťastnou sítí kontaktů odpovídají atributům spojeným s rozvojem leadershipu. Jsou to:
Pokora
Lidé si mohou plést pokoru se slabostí a opustit ji, když se dostanou do vyšších funkcí. Pokora přitom naopak zvýší jejich vliv.
Intelektuální zvědavost
Intelektuálně zvědaví lídři rádi poznávají nové lidi, poslouchají nové myšlenky a radují se z nových zkušeností. Tuto vlastnost byste si měli uchovat bez ohledu na to, jak vysoko jste.
Optimismus
Pozitivní přístup má velký vliv. Lídr musí umět nesouhlasit, nacházet logické chyby a předvídat selhání. Neměl by to však být jeho první instinkt ve vztahu k novým nápadům.
Zranitelnost
Zranitelnost dává lídrům lidštější podobu. Neměli by se bát požádat druhé o pomoc nebo riskovat a poučit se z chyb.
Autentičnost
Vaše jednání s ostatními lidmi by mělo být výrazem autentičnosti zájmů a pocitů.
Velkorysost
Spolu s mocí stoupá i počet žádostí o laskavost. Vyhovět každému nelze, neztrácejte však ducha velkorysosti a nezapomínejte pomáhat druhým svou radou, pochvalou i hmotnou pomocí.
Otevřenost
Otevřenost u šťastných lidí znamená přijímání inteligence a moudrosti ze všech možných zdrojů za účelem utváření širšího pohledu na svět.
-kk-