Vedoucí bez respektu vůči svým podřízeným
Jak uvádí CIO.com, k manažerské funkci patří i určitý respekt vůči osobám, se kterými daný vedoucí jedná. Dobrý manažer by navíc měl být schopen přizpůsobit se lidem, se kterými v určitou chvíli mluví, a měl by s nimi jednat s určitým respektem.
Manažer měnící názory
Manažer týmu nesmí měnit nečekaně svá stanoviska a jeho podřízení by měli vědět, co se od nich z jeho strany očekává. Pokud je vedoucí nekonzistentní, používá různá měřítka na různé lidi anebo mění své názory, vytváří tak velmi nepříjemné pracovní prostředí pro členy svého týmu.
Lídr neschopný ostatní motivovat
Manažer musí umět ostatním předat jasnou vizi, na kterou se mají upínat, i jednoznačné představy o tom, co se od jednotlivých pracovníků očekává. Pokud není skrz tyto nástroje manažer schopen své podřízené takto motivovat, je to velký problém.
Manažer bez potřebných tvrdých dovedností
Vedoucí týmu může mít sebelepší soft skills, ale pokud mu chybí teoretické, technické nebo praktické znalosti z daného oboru, může se jednat o nepřekonatelný handicap, který mu zabraňuje dostatečně predikovat budoucí vývoj a být efektivním vedoucím.
Ten, co káže vodu a pije víno
Manažer musí jít svým podřízeným příkladem. Principy a požadavky, které manažer vyžaduje od svých podřízených, musí daný vedoucí sám dodržovat, jinak ztratí veškerý respekt a jeho požadavky ztratí na efektivitě.
-mm-