Manažeři, kteří pracují mimo firmu nebo řídí svůj tým na dálku, potřebují čtyři základní dovednosti. Na svých stránkách je shrnul server talentmgt.com.
Delegování
„Virtuální“ manažeři musejí ukázat, že věří svým lidem, že své projekty dokončí včas. Cesta k efektivnější angažovanosti zaměstnanců na dálku vede právě skrze delegování projektů a pravidelnou komunikaci.
Zpětná vazba
Zaměstnanci pracující na dálku potřebují pravidelnou zpětnou vazbu – pochvalu i kritiku. Stejně jako u týmu, jehož členové se setkávají tváří v tvář, zde platí zásada chválit veřejně a kritizovat v soukromí.
Kritické myšlení
Kritické myšlení umožňuje jasná a rozumná rozhodnutí. Tím, že dokážete zvážit širší kontext situace, než se rozhodnete, ukážete, že se umíte rozhodovat a nést odpovědnost za své činy.
Osobní odpovědnost
„Virtuální“ manažer by měl jít příkladem osobní odpovědnosti za aktivity svého týmu.
-kk-