Zacílení na emoce
Vedení lidí je z drtivé většiny emocionální záležitostí. Úspěšní manažeři jsou ti, kteří dovedou zapůsobit na emoce druhého člověka. Proto musíte umět své podřízené nadchnout pro své myšlenky, musíte jim dopřát pocit výjimečnosti, kolegiality a sebevědomí. Musíte jim také dát prostor, vnímat je na individuální úrovní a motivovat je pomocí věcí, ke kterým chovají silné city.
Zájem o ostatní
Lidé, kteří chtějí být charismatičtí a kteří chtějí mít na ostatní vliv, se často sami sebe ptají, co by měli dělat, jak by měli vypadat a jak by se měli chovat. Přitom nejzákladnější poznatek je tento – stačí mít o lidi ve svém okolí upřímný zájem. Nejsympatičtější jsou totiž ti lidé, kteří vykazují zájem o lidi, se kterými mluví a jednají. Zajímejte se o své kolegy a podřízené, buďte s nimi takříkajíc na stejné vlně a oni vám to oplatí větší důvěrou a zájmem o vaše myšlenky.
Jednoduché a přímé vyjadřování
Podle Addicted2Success je další důležitou vlastností jednoduché a efektivní vyjadřování. Nesmíte věci příliš komplikovat nebo vysvětlovat zbytečně složitě. Vždy, když se někoho pokoušíte o něčem přesvědčit, se držte jedné hlavní myšlenky a okolo té vystavte celý váš argument. Stejně tak je nutné, abyste používali stejné výrazy jako člověk, se kterým mluvíte, a abyste mluvili o věcech a lidech, které on zná.
-mm-