- Vyhýbejte se multitaskingu. Soustřeďte se vždy plně na jednu věc a práce vám půjde rychleji a lépe.
- Nejprve se věnujte nejdůležitější věci. Na začátku pracovního dne si vyčleňte alespoň hodinu na nejdůležitější položku ve vašem seznamu úkolů. Nebude vás to pak rušit při výkonu dalších úkolů během dne.
- Měli byste vědět, kdy pracujete nejlépe. Někomu nejlépe vyhovuje ráno, jiní mají takzvaně pomalý rozjezd. Měli byste to vědět proto, abyste si uměli správně rozvrhnout nejdůležitější úkoly na nejvhodnější dobu.
- Usnadněte si začátky. Začínat s projektem bývá složité. Proto se naučte velké úkoly dělit na menší části a plnit je postupně.
- Každý den si vytvářejte seznam úkolů. Když nebudete vědět, co máte který den udělat, je velmi těžké to splnit. Nejvhodnější je organizovat si rozvrh vždy na konci uplynulého dne.
- Vyhýbejte se vyrušením. Když pracujete na důležité věci, zavřete e-mail a nenechte si přepojovat telefonáty. Pokud má vaše kancelář dveře, zavřete je. Nenechte druhé lidi, aby vás připravovali o produktivní čas.
- Naučte se odmítat nedůležité úkoly. Dokud neplníte své priority, nepřibírejte si méně důležité úkoly jen kvůli laskavosti k druhým.
- Používejte nástroje pro plánování času. Využijte různé programy pro správu kalendářů nebo upozornění ve vašem mobilním telefonu.
- Delegujte. Projděte si svůj seznam úkolů a zamyslete se, zda můžete některé delegovat jiným lidem.
-kk-