Jak říká klasik, nikdo není dokonalý. I manažeři chybují a chyby pro ně mají smysl, dokáží-li se z nich poučit. Přesto existují určité hranice v chování, které by neměli nikdy překračovat.
1. Rozdávání rozkazů
Můžete svým lidem říkat, co obnáší jejich práce a můžete je i propustit. Pokud jim však budete diktovat, jak mají co dělat, opustí vás při první příležitosti.
2. Opomíjení zákazníků
Řada manažerů stále zapomíná, že firmy existují proto, že si dokáží získat a udržet zákazníky. Byznys je o byznysu, ne o vás.
3. Arogance
Manažer by neměl mít pocit, že je lepší než ostatní. Takovým chováním ničí svou autoritu a důvěryhodnost.
4. Přednost ega před realitou
Získat manažerskou pozici jen proto, že se cítíte být vyvolení, znamená dlouho si ji neudržet.
5. Veřejné ponižování zaměstnanců
Veřejná kritika spolehlivě ničí morálku a stupňuje pohrdání manažerem.
6. Přehlížení pocitů druhých
Oddělování emocí od jednání s druhými bere vašemu chování lidský rozměr.
7. Obklopování byrokraty a pochlebovači
Když budete přijímat jen status quo a odmítat další názory, přinesete své organizaci stagnaci nebo dokonce pád.
8. Zastrašování
Výhrůžky nefungují. Většinou motivují ke zcela opačnému chování. Měli byste spíše mluvit o tom, co chcete a proč.
9. Dětinské chování
Manažer, který se ještě nenaučil chovat jako dospělý, se předvádí, propadá hysterickým záchvatům a dalšími podobnými způsoby znepříjemňuje život sobě i ostatním.
10. Porušování zákonů
Zákony mají ve společnosti své opodstatnění a povinností všech je, aby je dodržovali.
-kk-