10 manažerských kroků vedle

Jak říká klasik, nikdo není dokonalý. I manažeři chybují a chyby pro ně mají smysl, dokáží-li se z nich poučit. Přesto existují určité hranice v chování, které by neměli nikdy překračovat.

1. Rozdávání rozkazů

Můžete svým lidem říkat, co obnáší jejich práce a můžete je i propustit. Pokud jim však budete diktovat, jak mají co dělat, opustí vás při první příležitosti.

2. Opomíjení zákazníků

Řada manažerů stále zapomíná, že firmy existují proto, že si dokáží získat a udržet zákazníky. Byznys je o byznysu, ne o vás.

3. Arogance

Manažer by neměl mít pocit, že je lepší než ostatní. Takovým chováním ničí svou autoritu a důvěryhodnost.

4. Přednost ega před realitou

Získat manažerskou pozici jen proto, že se cítíte být vyvolení, znamená dlouho si ji neudržet.

5. Veřejné ponižování zaměstnanců

Veřejná kritika spolehlivě ničí morálku a stupňuje pohrdání manažerem.

6. Přehlížení pocitů druhých

Oddělování emocí od jednání s druhými bere vašemu chování lidský rozměr.

7. Obklopování byrokraty a pochlebovači

Když budete přijímat jen status quo a odmítat další názory, přinesete své organizaci stagnaci nebo dokonce pád.

8. Zastrašování

Výhrůžky nefungují. Většinou motivují ke zcela opačnému chování. Měli byste spíše mluvit o tom, co chcete a proč.

9. Dětinské chování

Manažer, který se ještě nenaučil chovat jako dospělý, se předvádí, propadá hysterickým záchvatům a dalšími podobnými způsoby znepříjemňuje život sobě i ostatním.

10. Porušování zákonů

Zákony mají ve společnosti své opodstatnění a povinností všech je, aby je dodržovali.

-kk-

Article source BNET - a US website focused on management
Read more articles from BNET