Tvorba stránek by se měl řídit těmito základními poznatky: * Jestliže návštěvníci na stránce nenajdou rychle to, co hledají, už se na stránku nevrátí. * Návštěvníci obvykle hledají úzce specializované informace. * Stačí dvě až tři sekundy na to, aby návštěvník poznal, zda na stránce najde to, co hledá nebo nikoli. * Většina lidí nesnáší reklamní bannery, velká loga a vše, co odvádí pozornost.
Cílem je tedy vytvořit určitého průvodce pro zákazníky. Toho se dá dosáhnout například hierarchickým systémem – zákazník na každé navštívené stránce vidí, kde již byl (např. Homepage > Automobily > Podle značek > Peugeot). Velmi užitečné z hlediska přehlednosti jsou i tzv. mapy stránek.
Je dobré používat standardní ikony a konvence. Lidé například chápou účel ikonky nákupního košíku a vědí, že modrý podtržený text je hypertextový odkaz. Popisky jednotlivých sekcí stránek by měly být co nejintuitivnější a po grafické stránce co nejjednodušší. Každá stránka by měla také odkazovat na zákaznickou podporu, a to jak online tak offline.
Velmi důležitá poznámka na závěr: stránky by se rozhodně měly několikrát otestovat na co nejširším spektru uživatelů (příbuzní, kolegové, maminky, babičky...). Jedině tak je možné získat dostatečnou zpětnou vazbu a doladit všechny nedostatky