Šest kroků, jak oživit marketing nudných produktů

Existují služby a produkty, které není snadné atraktivně marketovat, protože jsou příliš všední a nudné. Na druhou stranu ale není důvod, aby každá firma nedokázala zaujmout a vytvořit žádané vzrušení a zájem. Díky novodobým technologickým možnostem tak mohou i nudné produkty získat potřebný image.

Například firma Kimberly-Clark spustila skvělou webovou kampaň, propagující papírové kapesníčky Kleenex. Je založená na emočních zážitcích a použití kapesníčků ve spojení s těmito situacemi.

Video – nejlepší cesta, jak vyprávět příběhy

Prezentací videa na internetu můžete doručit silné marketingové sdělení dodržováním jednoduchých rad:

- Pro prodej lidem využívejte lidi. Za lidské bytosti není rovnocenné náhrady. Lidé jsou schopni komunikovat na mnoha úrovních, využívají jemná gesta, mimiku a řeč těla.

- Nesnažte se ušetřit. Profesní filmoví tvůrci vědí, jak vyprávět příběh a zároveň předávat klíčová sdělení. Na to nestačí jen umět obsluhovat kameru.

- Vyprávějte působivé příběhy. Pokud se hovoří o tom, že firma vypráví příběh, je třeba odlišit mezi firemní historií a emočními zkušenostmi generovanými produktem nebo službou. Je dobré si uvědomit, že marketing není o vás, dokonce není ani o službách či produktu, ale o vašem publiku.

- Vytvářejte emoční prožitek. Při prezentaci produktu nebo služby je důležité využít emoční prvky, se kterými se publikum ztotožňuje a které budou hlavními faktory při pozdějším nákupu. Je jedno, co prodáváte, pokud najdete emoční prvek, měl by se stát centrálou vašeho marketingového sdělení.

- Vytvářejte důvěryhodnou a relevantní osobnost. Součástí procesu napojení na vaše potenciální zákazníky je vytvoření vhodné osobnosti zastupující vaši firmu. Řada firem věří v osobnost z řad managementu, to je ale nebezpečná hra. Lepší je vytvořit osobnost, která bude lépe schopna udržet jednotný image ve všech aspektech vztahu s vaším publikem.

- Stupňujte napětí. Váš příběh by měl mít začátek, děj a konec. Měl by mít vyvrcholení, které přinese pointu v jednom snadno zapamatovatelném momentu.

-av-
Article source Marketing Profs - US website focused on marketing and advertising
Read more articles from Marketing Profs