Na sociálních sítích mají profily především cestovní agentury a kanceláře, firmy působící v oblasti poskytování ubytování a v mediálním sektoru. Počet firem aktivně využívajících sociální sítě sice od roku 2013 vzrostl z 15 % na 34 %, přesto však Česko v tomto ohledu zaostává za průměrem EU.
I když většina firem má připojení k internetu, s internetem nebo počítačem nepracují všichni zaměstnanci, ale přibližně každý druhý. Letos poprvé překročil podíl těch, kteří mají z pracovního počítače přístup na internet, hranici 40 %. Ve srovnání s ostatními státy EU je to však opět jeden z nejnižších podílů.
Detailní údaje naleznete v nové publikaci ČSÚ s názvem Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru 2016-2017. Publikace mapuje rozšíření a využívání informačních a komunikačních technologií u fyzických osob a firem zaměstnávajících 10 a více zaměstnanců v České republice. Sledované ukazatele zahrnují:
- Firemní počítačová síť a související technologie
- Internet – druhy připojení k internetu a rychlost připojení
- Webové stránky a jejich využití
- Používání sociálních sítí a dalších sociálních médií
- Používání placených služeb cloud computingu
- Využívání vybraných manažerských informačních systémů
- Automatizované sdílení informací o objednávkách
- Elektronické sdílení informací k řízení dodavatelsko-odběratelských vztahů
- Elektronická fakturace
- RFID – Identifikace na radiové frekvenci
- Elektronický prodej
- Elektronické nakupování
- Zaměstnanci používající ICT
- IT odborníci
- Provádění a outsourcing vybraných činnosti související s ICT
Celá publikace je k dispozici online na této stránce.
-kk-