Aby se vaše stránky dostaly „výš“, vyhněte se následujícím chybám:
- Slabý design stránek. Autor článku netvrdí, že i méně technicky dokonalý design nesplní marketingový cíl stránek. Pokud je ale stránka špatně navržená a nekoresponduje se standardy ve vašem oboru, měli byste obsah přetvořit.
- Nezáživný nebo špatně organizovaný obsah. Pro konkurenceschopnost potřebujete konkurenční obsah, který dokáže prodávat vaše služby nebo produkty. To znamená zaměřit se nejen na výčet jejich vlastností, ale spíše zacílit na benefity, které přináší. Sdělujte čtenářům zajímavým způsobem, jak se lišíte od konkurence. Co se firemních informací týče, nesnažte se jich vtěsnat příliš na jednu stránku. Většina surfujících věnuje stránkám letmou pozornost a zlákají je jen „silné“ titulky.
- „Ukryté“ kontaktní informace. Kontaktní informace a mapky by měly být snadno dosažitelné. I když to zní samozřejmě, podle zkušeností autora tomu tak často nebývá. Pokud máte odvahu, uveďte i své mobilní číslo. Nemusí to znamenat, že vás budou zákazníci bombardovat telefonáty. Spíše to ocení jako gesto důvěry.
- Ignorujete základy SEO (Search Engine Optimalization – Optimalizace pro vyhledávače). Jedním z nejdůležitějších faktorů jsou klíčová slova. Využívejte je v textu brzy, často a přirozeně. Podle dostupných informací je pro určení obsahu vašich stránek pro neživé návštěvníky klíčových prvních 200 slov .
Pokud si nejste jisti, zda chybujte, položte si následující otázky:
- Dokáže návštěvník ihned určit, o čem je vaše stránka?
- Jaká je obtížnost navigace na stránkách?
- Poskytuje stránka jedinečné prodejní nabídky a osvědčení o jakosti?
- Jsou jasně řečené obchodní podmínky?
- Jaké a jak viditelné jsou vaše kontaktní informace?
- Je stránka optimalizovaná pro vyhledávače?
- Odpovídá struktura stránky názvu, popisu a faktorům SEO?
- Jak aktuální je obsah stránek?
-av-