Umění přiměřeného rizika: I jako manažer musíte riskovat, ale s rozumem

Lidé, kteří se úzkostlivě bojí riskovat a nepodnikají žádné riskantní kroky, mohou ve své kariéře, v managementu a v celkové produktivitě dosáhnout vždy jen průměrného úspěchu. Bez občasného riskování zkrátka na nejvyšší mety nedosáhnete. Zároveň je ale nutné, aby riskování existenčně neohrožovalo vás nebo váš tým a vy se nerozhodovali nerozvážně. Přinášíme vám proto několik tipů, jak chytře riskovat a sklízet tak úspěchy na poli managementu i obchodních výsledků.

Ilustrační snímek

Vždy mějte „plán B“

To, že budete riskovat, podle článku na LinkedIn Pulse neznamená, že byste si neměli předem připravit strategii, jak postupovat, když risk nevyjde a vy budete muset řešit nějakou krizovou situaci. Štěstí přeje připraveným a to samé platí i v případě riskování. U manažerů, kteří drží v rukou otěže celého týmu, je pak obezřetnost dvojnásobně důležitá. Zní to jako protimluv, ale rozvážnost je u riskování zcela klíčová.

Konzultujte záležitost s expertem

Nikdo není dokonalý a do žádné problematiky nikdo nevidí do úplné hloubky. Při zvažování, zda do daného rizika jít nebo ne, se poraďte s nějakým odborníkem, expertem na danou oblast. Ten vás totiž může upozornit na nějaké záludnosti, které by vás nenapadly, a rozhodování o tom, zda riziko podstoupit či ne, by mělo být vždy maximálně informované.

Věřte instinktům

Zároveň se nerozhodujte pouze na základě racionality a faktů. Příroda nás vybavila celou řadou instinktů, které nám podvědomě radí, jak se zachovat. Jestliže se vám například někdo takříkajíc „nezdá“ i přesto, že fakta hrají v jeho prospěch, spíše se kloňte k variantě si risk odpustit.

Poučujte se s chyb a proher

Jak je uvedeno výše, štěstí přeje připraveným, a není lepší příprava než analýza vlastních pochybení a neúspěchů. Jestliže se něco nevyvede tak, jak si představujete, musíte danou jedinečnou situaci využít k poučení a detailní analýze toho, co příště musíte udělat jinak.

 

-mm-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse