Členové organizace YPO přijali správu znalostí jako určitou představu, koncepci, nikoli však jako danou metodu. Rozhodli se, že v jejím rámci postoupí dále než k rozesílání e-mailů, správě dokumentů či otázkám a odpovědím. Jejich cílem se stalo vytvoření technologie, která nebude jen poskytovat uživatelům statické informace, ale dokáže aktivně spojit jednotlivé uživatele. Sdílení znalostí by podle jejich názoru mělo být okamžité a měřitelné, a proto by kromě osobních setkání mělo probíhat zejména prostřednictvím telefonů a Internetu. Svůj přístup nazývají správou znalostí druhé generace.
Spojování lidí za účelem správy znalostí by s sebou mělo automaticky nést důvěru a spolehlivost. YPO v tomto smyslu hovoří o expertních modelech sdílení znalostí, díky nimž budou jednotliví lidé propojeni s experty v daném odvětví. Vztah mezi lidmi však musí být vždy reciproční: lidé hledající odpovědi na otázky i ti, kteří jim budou odpovídat se vzájemně obohacují. To také zlepšuje hodnocení výkonu daného softwarového řešení. A uznání je pro členy YPO jediným měřítkem úspěšnosti. Article source CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií Read more articles from CIO.com