Manažer, který se nebojí, umí vyjádřit svůj názor i před lidmi, kteří jej nechtějí slyšet. Zároveň však je i diplomat, který umí v některých situacích zachovat mlčení. Nezdráhá se diskutovat ani naslouchat odlišným názorům. Aby mohl ve své organizaci beze strachu působit, musí si jeho organizace nejprve uvědomit, jaký potenciál se v něm skrývá. Znamená to, že by měla své manažery odměňovat za to, že přemýšlejí a umožňují inovační změny. Důležité je také klást důraz na sdílení názorů a informací v rámci firmy a manažerské vzdělávání.
Toto je několik tipů proto, jak se stát nebojácným manažerem: - Uspořádejte si vlastní „audit strachu“. Z čeho máte strach? Jak se vaše obavy projevuji? Jaké poslední riziko jste podstoupili a s jakým výsledkem? - U každé vaší obavy specifikujte nejméně pět důvodů. - Představte si, jaká nejhorší situace by v souvislosti s vaší aktivitou mohla nastat. Realita zpravidla nebývá tak strašná. - Vždy se soustřeďte na pozitivní přínosy daného rizika. - Dejte si předsevzetí využít nějakou novou příležitost alespoň jednou měsíčně. - Přemýšlejte o rizicích, která jste úspěšně podstoupili. Co bylo příčinou úspěchu? Jak můžete využít stejných technik za účelem dosažení dalších úspěchů?