Bude váš nápad fungovat?

Má váš podnikatelský nápad šanci na úspěch? Podle profesora London Business School Johna Mullinse by si podnikatelé a manažeři měli vždy položit několik zásadních otázek, než se vůbec dají do sepisování byznys plánu. První a nejdůležitější otázka zní: „Bude váš nápad fungovat?“ Důkladné testování a hledání fatálních nedostatků znamená hodně. Může původní nápad upravit tak, aby lépe odpovídal cílovému trhu. Může také ukázat, že od celého nápadu je třeba ustoupit, než bude pozdě.

Ke zhodnocení potenciálu podnikatelského nápadu vám pomohou dílčí otázky, jako například:

Kdo jsou vaši zákazníci?

Jak atraktivní je váš trh?

Jak atraktivní je obor, do kterého chcete vstoupit?

Budete mít udržitelnou konkurenční výhodu?

Jak oddaní jste své myšlence?

Dokážete splnit kritické faktory úspěchu ve svém oboru?

Jak dobrou síť kontaktů – dodavatelů, zákazníků a dalších – máte?

Je nyní vhodná doba pro spuštění nového podniku?

Kdy byste tedy měli začít s psaním byznys plánu?

-kk-

Article source Management Today - website of a UK management magazine
Read more articles from Management Today