Web business2community.com dal dohromady stručný seznam klíčových zaměstnanců, které startup potřebuje.
Produktový manažer
Když se zakladatel potřebuje víc na rozvoj společnosti, hodí se produktový manažer. V malých technologických společnostech může tuto roli převzít vedoucí vývojář. Co však platí i pro větší společnosti je to, že v této roli potřebujete dobrého komunikátora. Produktový manažer musí být také zvědavý, aby dovedl přijímat zpětnou vazbu a připomínky od zaměstnanců, investorů i zákazníků a produktivně je využít.
Obchodní expert
Obchodní zástupce přinese vaší společnosti tržby. Buďte však opatrní s provizí. Nechcete nalákat dravé obchodníky, kterým záleží jen a pouze na uzavření obchodů. Potřebujete lidi, kteří budují vztahy a vytvoří pro vás klientskou základnu.
Dokud si nemůžete dovolit velký tým, potřebujete zezačátku lidi, kteří zvládnou dobře všechny fáze prodejního procesu. Potřebujete tedy někoho, kdo bude stejně dobře odpovídat na příchozí hovory jako prezentovat vaši nabídku potenciálním zákazníkům.
Expert na růst
Startup obvykle přijde s dobrým nápadem na produkt nebo službu. Podaří se mu vstoupit na trh, protože nabízí něco hodnotného. Zakladatelé však obvykle mají dovednosti vybudovat svůj produkt – ne nutně však dovedou nastartovat stabilní růst.
Je proto dost pravděpodobné, že experta na růst potřebujete mít co nejdříve. Samozřejmě se neobejdete bez inženýrů a obchodníků, ale po počáteční fázi je důležité nastavit vše tak, aby růst pokračoval bez problémů. Dokonce i ty nejlepší vynálezy jsou nakonec zbytečné, pokud se o nich potenciální zákazníci nedozvědí.
-jk-