Design: Nová marketingová strategie

Řada marketingových vedoucích si myslí, že za úspěchem některých firem stojí jejich záviděníhodná schopnost inovovat. Inovace slouží již celé dekády k vybuzení zájmu zákazníka a trhu. V současné době ale zjišťujeme, že v globální konkurenci nový produkt nemusí zaručit výjimečnou pozici na trhu a neoddělí nás od konkurence. Pro konkurenci je často velice snadné překonat „novinku“ během několika týdnů nebo měsíců (jako příklad vezměme třeba trh mobilních telefonů).

Přestože správně cítíme, že nové produkty a služby jsou velice důležité, jen málo z nás chápe, že inovace by měla být především o designu. Představuje totiž základní a důležitou hodnotu ve všech produktech i službách.

Design se integruje do firemní marketingové strategie více než kdykoliv předtím. Tato evoluce vytváří mocný dopad na vnímání hodnoty designu.

Nový způsob vnímání marketingu vytvořil nové ideje, možnosti a velmi potřebné „nové myšlení“. Zkušenost zákazníka s produktem jde za rámec vlastního produktu nebo služby, které firma nabízí. Je ve skutečnosti o všem „nehmotném“ okolo produktů a služeb, co vytváří myšlenky, emoce a postoje zákazníka na základě jeho styku s produkty a firmou. Tato směsice nehmotných hodnot přesahuje fyzické produkty a služby, které mohou být zakoupeny od řady konkurenčních firem.

Kde se bere pozitivní vnímání výrobku?

Začíná u designu a pokračuje přes celkovou strategii, komunikační hierarchii, balení, internetové stránky, reklamu atd. Každá část tohoto harmonického celku vytváří celistvou zkušenost zákazníka.

Cílem by mělo být vytvoření něčeho, co na zákazníka zapůsobí emocionálně – designem. Pokud se to podaří, odměnou je loajalita a opakovaný nákup stejné značky.

Dobrá práce v oblasti designu vyžaduje pečlivý průzkum, který se bude zabývat interakcí zákazníka s produktem nebo službou.

Vhodný přístup v budování designu zřejmě bude rozhodující faktor pro budoucí úspěšnou firemní strategii. V současné době roste trend nadchnout firemní lídry, aby o designu více přemýšleli.

-av-
Article source Marketing Profs - US website focused on marketing and advertising
Read more articles from Marketing Profs