Dva tipy pro efektivní prezentování

Pokud chcete ovlivnit své publikum, musíte vzít v úvahu 2 klíčové záležitosti. Musíte se zamyslet nad tím, jaké publikum se vlastně snažíte oslovit. A také musíte vyprávět příběhy.

Ilustrační snímek

Tyto obecné, běžné tipy možná nejsou nic nového – ale když si je rozpracujeme o něco více, budovávat daleko větší smysl.

Zjistěte si, komu budete prezentovat

Chcete-li odvést při prezentování tu nejlepší práci, musíte znát publikum. Jen tak totiž budete moci připravit obsah, který bude přizpůsobený potřebám lidí, ke kterým budete mluvit. Aby to bylo trochu konkrétnější: je rozdíl mezi prezentací, kterou děláte pro svůj tým na straně jedné a na straně druhé prezentací, kterou uděláte pro investory. Tato publika prostě mají zcela odlišné zájmy a také je zajímají jiná úskalí či problémy. Pokud použijete tu samou prezentaci pro dvě různá publika, je velmi pravděpodobné, že minimálně jedna skupina lidí z prezentace bude zmatená.

Chcete-li se skutečně propojit se svým publikem, musíte mu přizpůsobit svou perspektivu. Musíte věnovat pozornost problémům, které jsou pro tyto konkrétní lidi zajímavé. Přemýšlejte o jejich hodnotách a o tom, v jaké situaci se nacházejí.

Majitelé firem často chtějí slyšet praktické rady a příběhy, které jim pomohou změnit způsob myšlení a posunout jejich náhled na svět. Vrcholoví manažeři zase zpravidla očekávají popis procesů založených na datech. Chtějí něco, co jim pomůže uspět v korporátním prostředí. Studenti se zase chtějí dozvědět, jaké nové výzvy jsou před námi a jak se oni sami mohou připravit, aby je dokázali zvládnout co nejlépe … a tak dále.

Vyprávějte příběhy

Existuje jedna velká chyba, kterou děláte pokaždé, když mluvíte pouze o faktech a číslech. Výsledkem takové prezentace obvykle je, že se publikum začne postupně zaobírat vlastními myšlenkami a jeho pozornost upadá. Vyprávěním příběhů však jeho pozornost přikováte k sobě a vaše řeč bude mnohem více poutavá.

Navíc storytelling neboli vyprávění příběhů ve skutečnosti pomáhá publiku se zapamatováním toho, co jim říkáte. Zkrátka – když vyprávíte příběhy, vytváříte vzpomínky přímo v hlavách publika. Vaši posluchači si tak daleko lépe zapamatují, o čem jste vlastně mluvili, stojí v článku na webu addicted2success.com.

-jk-

Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success