Proč byste měli začínat den úkoly, které jsou nejtěžší? A proč byste neměli příliš promýšlet, jak a co uděláte, když se na vás práce jen valí a váš seznam úkolů je delší a delší? V prvním článku jsme si představili základní doporučení, jak přežít léto, když máte plné ruce práce. A protože práce máte hodně, je tu pro vás i druhá várka tipů, které nám doporučuje web addicted2success.com.
1) Nepřehánějte to s přemýšlením
Když se budete stále rozmýšlet, oslabíte tím své odhodlání. Přestaňte si vytvářet pochybnosti a předpokládat problémy tam, kde nakonec žádné být nemusí. Začněte pracovat s jasnou představou v hlavě. Ano, nějaké překážky se možná vyskytnou, ale nejprve se do toho prostě musíte dát. Začněte pracovat a s problémy se vypořádejte až tehdy, když skutečně nastanou.
2) Vytvořte si harmonogram
Každému svému úkolu přiřaďte čas, který si vyžádá. Jinými slovy, nastavte si priority. Klíčové je nejdříve splnit ty nejtěžší úkoly. Teprve potom se začněte věnovat těm méně náročným. Proč? Budete se cítit mnohem víc v pohodě. Jakmile jsou nejhorší úkoly splněné, stres se zmenší. Plánujte si svůj program denně, týdně i měsíčně. Stanovte si splnitelné termíny. Snažte se co nejpřesněji odhadnout, kolik času vám který úkol zabere.
3) Přiznejte si své slabiny a neúspěchy
Když něco nedokážete, neobviňujte z toho ostatní. Přijměte své chyby a začněte pracovat na jejich odstranění. Své slabiny určitě znáte. Z dlouhodobého hlediska není šance, že by vás jednou nedohnaly. Proto s nimi začněte hned teď něco dělat. Přijměte zodpovědnost za své činy.
4) I přesto relaxujte
Musíme to zopakovat znovu – najděte si čas i sami na sebe. Promluvte si s rodinou, obrazně řečeno se zhluboka nadechněte. Pak teprve smíte pracovat dál. A nepřijímejte všechno, co vám budou chtít v práci naložit. Musíte umět odmítnout vše, co není důležité a co je navíc.
-jk-