Když máte udělat několik malých úkolů a neustále je odkládáte, riskujete, že až se znenadání objeví něco většího, nebudete vědět kudy kam. Také byste měli znát sami sebe a vědět, jaký styl práce vám vyhovuje. Nekopírujte nikoho jiného, pracovní zvyky jsou značně odlišné. Také se nenechávejte rozptýlit a věnujte se naplno jen jednomu úkolu, na který zaměřte všechny své síly. Nesnažte se prostě řešit příliš věcí naráz, protože vaše energie pak bude rozptýlená. Na konci dne zjistíte, že jste s ničím vlastně nijak nepohnuli. Jak přežít, když je váš seznam úkolů nekonečný? Koukněte se na tyto tipy, které přinesl web addicted2success.com.
1) Když toho máte moc, odpočiňte si
Musíte dobít energii. Nezapomínejte, že jste jen člověk. Abyste dosáhli svých cílů, musíte pravidelně odpočívat. Váš úspěch nezávisí na tom, kolik hodin strávíte prací, ale kolik hodin budete produktivní. Více času tak automaticky neznamená více hotové práce. Je to o tom, kolik energie máte k dispozici během hodin, po které pracujete.
2) Vypořádejte se i s nenáročnými úkoly
Když máte na seznamu mnoho malých, nenáročných úkolů, je snadné ustavičně je odkládat. To ale nedělejte, protože jak se přiblíží termín dokončení, malé úkoly se nakupí. Budete jich mít hodně a času bude málo. Proto dávejte pozor, snadné úkoly jsou zrádné. Nespadněte do této pasti.
3) Poznejte sami sebe
Pracujete radši už od brzkého rána, nebo u vás skutečné výkony začínají až s příchodem půlnoci? Je důležité vědět, jestli vám vyhovuje práce přes den, nebo v noci. Znejte zóny i časy, ve kterých jste nejefektivnější. To samé platí i pro odpočinek. Odpočíváte raději ráno nebo v průběhu dne, mezi jednotlivými pracovními úkoly?
-jk-