V líhni start-upů a kreativních nápadů, pražském Creative Docku, řídila Veronika Mahdalová několik projektů, až se pod jejím vedením ve spolupráci s Albatros Media zrodila v červenci 2018 i nakladatelská služba Pointa. Ta do tradičního nakladatelského prostředí vstoupila s několika cíli: pomáhat začínajícím i etablovaným autorům s vydáním knihy a její distribucí, zjednodušit proces vydání knihy a propojovat autory, čtenáře a profesionály z knižních a mediálních oborů. Od roku 2020 je nakladatelství Pointa plnou součástí Albatros Media.
Pointa od svého začátku roste, třetí rok fungování pro ni byl navzdory koronaviru nejúspěšnější
Loni v září oslavila Pointa třetí rok svého fungování. A i přes složité podmínky způsobené koronavirovou pandemií se jí pod vedením Mahdalové podařilo překonat další milníky. V roce 2021 zaznamenala Pointa 117 úspěšných knižních předprodejů (o 18 více než v předchozím roce) a 9 milionů korun vybraných v crowdfundingu (což znamená růst o 17 % a 1,36 milionu oproti roku 2020). Prodalo se přes 50 tisíc knih, o více než 9 tisíc víc ve srovnáním s rokem předchozím. Celkem má nakladatelství na kontě 236 vydaných knih a téměř 120 tisíc prodaných výtisků. Čtenáři přispěli na vydání knih Pointy v crowdfundingu už přes 20 milionů korun. Že je o knihy z Pointy zájem, dokazuje už 12 dotisků. Nejprodávanější z nich je bestseller Letuška z economy Petry Jirglové (s více než 10 tisíci prodanými výtisky), kniha Ženy z Bohnic Edny Nové nebo komiks Báry Brůnové Já to měl první!.
„Jsem velmi ráda, že se Pointě daří a za více než tři roky fungování si na českém knižním trhu vydobyla pevné místo. Jsem vděčná začínajícím i etablovaným autorům, že si nás pro vydání svých knih vybírají, knižním kolegům – grafikům, ilustrátorům, korektorům, sazečům a redaktorům – za jejich práci a nasazení a v neposlední řadě čtenářům. Bez nich by knihy v crowdfundingovém modelu pochopitelně nemohly vycházet,“ říká odcházející CEO Pointy Veronika Mahdalová.
Do rozjetého vlaku nastupuje bývalá výkonná ředitelka Palmknih Lucie Gilánik
Veroniku Mahdalovou na její pozici CEO během mateřské dovolené nahradí Lucie Gilánik, která působila na vedoucích pozicích v Palmknihách více než osm let, naposledy jako výkonná ředitelka před vlastním odchodem na mateřskou.
Online knihkupectví Palmknihy je stejně jako Pointa součástí skupiny Albatros Media. Palmknihy jsou českou e-knižní jedničkou, od roku 2020 nabízí i tištěné knihy. Online knihkupectví je postaveno na myšlence, že hlavní je číst, a to bez ohledu na formát nebo žánr.
„Velice mě těší, že se stávám součástí úspěšné společnosti. Děkuji Veronice za její dosavadní práci, kterou v Pointě odvedla. Vstup do papírových knih je pro mě novým milníkem a jsem přesvědčená, že se stávajícím týmem dokážeme navázat na dosavadní úspěchy Veroniky Mahdalové,“ dodává nová výkonná manažerka Pointy Lucie Gilánik.