Vedení Livesportu posílil Lukáš Raška. Na starost bude mít obchodní rozvoj společnosti

Management české technologické firmy Livesport se rozšířil o nové jméno. Lukáš Raška nastoupil v říjnu na nově vzniklou pozici Chief Commercial Officer. Zaměřit by se měl především na teritoriální expanzi společnosti, nové akvizice a rozšiřování zdrojů příjmů.

Lukáš Raška, Livesport

Dell, AVG, Eset. Lukáš Raška (43) spojil svůj profesní život s technologickými firmami. Softwarovou bezpečnost teď vyměnil za rychlá sportovní data a jihovýchodní Asii za pražské Nové Butovice, kde má Livesport své sídlo.

„Lukáš má spoustu byznysových zkušeností, což je pro nás ohromně cenné. Domluvili jsme se, že v Livesportu na začátek zavede a nastaví business intelligence. Jeho hlavním úkolem pak bude zastřešit tři mimořádně důležité oblasti,” uvedl Patrik Dzurenda, provozní ředitel společnosti.

První z oblastí, které Livesport považuje za klíčové pro svůj další rozvoj, je expanze do mimoevropských regionů, například jihovýchodní Asie nebo Severní Ameriky. Druhou je hledání dalších možností monetizace služeb. “Prakticky všechny naše příjmy momentálně plynou z reklamy,” poznamenává Dzurenda.

Třetí důležitou oblastí budou akvizice. Livesport v posledních letech udělal několik výrazných nákupů (Liftago, Pragosport, Kinobox, Tapito) a dalšími akvizicemi chce podpořit svůj růst v důležitých segmentech.

‘’Livesportu se podařilo přilákat na své produkty desítky milionů uživatelů z celého světa. Většina z nich je velmi loajální, neustále se vracejí a rádi zkoušejí nové funkcionality a vylepšení. Možnosti práce a spolupráce s touto uživatelskou základnou jsou téměř nevyčerpatelné. Stejně tak její monetizace, a to při zachování strategie, která je neagresivní a přináší přidanou hodnotu,” říká Lukáš Raška, který posledních téměř sedm let strávil v Singapuru jako COO Esetu pro asijsko-pacifický trh. V létě se s rodinou vrátil do Prahy, kde se chce zabydlet na delší dobu.

‘’Být součástí toho, jak česká firma dobývá svět, je pro mě ctí a velkou výzvou. Je mnoho krásných míst k životu, nicméně naše kořeny jsou tady. Mít možnost dělat globální business z České republiky je příjemným pokračováním mé dosavadní profesní kariéry. Nejen v Livesportu máme spoustu šikovných a inovativních lidí a svět si toho již začíná všímat.”

O Lukáši Raškovi

Lukáš Raška přichází do Livesportu s více než 25 lety pracovních zkušeností. Během studií na VŠE pracoval jako projektový manažer, obchodník a recruitment konzultant. V IDC se věnoval oblasti market research a IT consultingu. V Dellu pak působil jako Business Intelligence Manager a poté jako obchodní manažer pro Slovensko. V AVG se podílel na reinkarnaci značky a tržního podílu a byl u toho, když AVG vstoupilo na burzu. Od příchodu do Esetu v roce 2013 až do léta 2020 působil v Singapuru, odkud řídil region APAC. Během této doby významně zvýšil tržní podíl, otevřel pobočky v Sydney a v Tokiu a rozšířil tým spolupracovníků z 15 na 70.

O společnosti Livesport

Jeden z předních světových poskytovatelů sportovních informací. Ryze česká technologická společnost se sídlem v Praze vyvíjí weby a aplikace se sportovním obsahem už od roku 2006. Vlajkovou lodí Livesportu je globální síť FlashScore (Livesport.cz je její českou verzí), která fanouškům přináší rychlé zpravodajství z 38 sportů. Aktuální výsledky, statistiky a další informace ve více než třiceti světových jazycích vyhledává v síti FlashScore měsíčně zhruba 90 milionů unikátních uživatelů z celého světa. Některou z aplikací společnosti si do svých mobilních zařízení stáhlo přes 75 milionů sportovních fanoušků.