Ostravská společnost SLUNO, která na trhu působí už více než 30 let, se soustředí zejména na oblasti logistiky, distribuce a retailu – kde v posledních letech získala mimořádné reference. Jejich expertízy a služeb využívají řetězce jako Albert, Tesco, Makro, Coop, Hornbach a mnohé další.
„SLUNO je pro mě dlouhodobě synonymem skutečně špičkové odbornosti v oblasti skladů. Mnoha firmám dokáže ušetřit zásadní peníze nejenom tím, že jim nabídne některá ze svých logistických řešení, ale ještě častěji tím, že jim rozmluví řadu věcí, které nepotřebují. Zažil jsem mnoho případů, kdy jen vstupní analýza nebo jednoduchá byznys analýza ušetřila desítky pracovních pozic – nebo kdy se ukázalo jako zbytečné stavět nové logistické prostory, protože se jen optimalizovaly ty stávající. A právě v tom je know-how SLUNO naprosto jedinečné, protože mu jde vždy o strategický přístup k celé skladové logistice,“ říká Tomáš Szkandera, který řízení firmy přebírá.
Do vedení přichází z K2, která v prosinci roku 2022 koupila poloviční podíl ve společnosti SLUNO. A v určitých aktivitách se pak vzájemně oba významní ostravští IT hráči podporovali – součástí standardní nabídky podnikového systému K2 se stalo hlasové vychystávání, projektové týmy SLUNO se zase postaraly o některé z nových implementací systému.
SLUNO znamená retail a robotizaci
Cílem Tomáše Szkandery je, aby SLUNO bylo do budoucna stále více spojováno právě s maloobchodem a unikátním know-how v oblasti robotizace.
„Mým prvním úkolem bude zjednodušit produktovou nabídku a zároveň také oblasti, kterým se SLUNO má věnovat primárně. A to je retail, logistika a distribuce. Tomu musí odpovídat také vnitřní nastavení a organizace firmy, aby měl každý jasně dané zodpovědnosti a pravomoci rozhodovat za konkrétní oblast. Tím bychom měli být do budoucna čitelnější a efektivnější,“ představuje své nejbližší plány Tomáš Szkandera.
„Tím, že spolupracujeme s lídry, máme přístup k poměrně unikátním technologiím, které udávají trendy v oblasti obchodních řetězců. V letošním roce jsme na Slovensku spustili jeden z projektů na bázi umělé inteligence, kde za pomoci AI technologií dokážeme navrhovat množství produktů do promočních objednávek. První ohlasy jsou mimořádné. Tohle mě, společně s oživováním trhu e-commerce a logistiky jako takové, opravdu hodně těší. A jsem rád, že to budu moci posouvat přímo z pozice člověka ve vedení společnosti,“ uzavírá Tomáš Szkandera.