„Agenda udržitelnosti se dynamicky vyvíjí. Promítají se do ní nové vědecké poznatky i společenské potřeby. Jedná se o otázky, které jsou velice důležité pro zákazníky, zaměstnance, vlády, neziskové organizace. Jsem rád, že Albert se k této oblasti staví odpovědně a jednotlivé oblasti jsou pevně provázané s každodenní činností a přístupem zaměstnanců, s naší strategií i investicemi,“ říká Jiří Mareček.
Důraz na udržitelné podnikání potvrzuje také první nefinanční report, který Albert letos vydal. „Shrnuje řadu závazků a cílů, a přináší také ohlédnutí za úspěšnými počiny z uplynulého roku. Mezi zásadní cíle patří dosažení uhlíkové neutrality do roku 2040, snižování použitých obalových materiálů a plastů a jejich recyklovatelnost a znovu použitelnost nebo podpora komunit. Tu v Albertu zastřešuje Nadační fond Albert, který loni pomáhal 25 miliony korun. Z posledních novinek bych vypíchnul koncept zero waste prodejny, který jsme představili v hypermarketu na pražských Nových Butovicích. Ten do důsledku dotahuje prevenci proti plýtvání potravinami, která je pro naši společnost velmi důležitá,“ doplňuje Mareček.
Komunikaci a Public Affairs vede Jiří Mareček v Albertu už sedm let. Stejně dlouhou dobu působí také jako předseda Nadačního fondu Albert. Problematice udržitelnosti a související společenské odpovědnosti se profesně věnoval i v minulosti.