Jaroslav Malina vede od listopadu jako Chief Communications Officer komunikační divizi Publicis Groupe. Tu tvoří agentury Leo Burnett, Saatchi & Saatchi a MSL, které se specializují na kreativu, tvorbu obsahu, PR a influencer marketing. Dohromady zde pracuje přes 100 marketingových expertů.
Do Publicis Groupe přichází Jaroslav Malina z reklamní agentury McCann Prague, ve které působil na různých pozicích víc než 12 let. Začínal v jejím digitálním oddělení, které pro agenturu získalo klienta Vodafone. Digitální oddělení poté pomáhal integrovat do zbytku agentury a posléze pro zmíněného operátora Vodafone řídil jeho celý klientský tým. Poslední roky se věnoval konzultační činnosti napříč klienty a od roku 2021 byl jako Chief Growth Officer zodpovědný za růst celé firmy. Během svého působení s agenturou získal řadu reklamních ocenění včetně stříbrného lva z Cannes za projekt 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven.
V Publicis Groupe bude Jaroslav Malina pokračovat v rozvoji modelu Power of One, dlouhodobé strategie založené na poskytování integrovaných řešení napříč marketingovými disciplínami. Komunikační divize je jedním ze tří pilířů Publicis Groupe. Zbylé dva se specializují na nákup a plánování médií a digitální transformaci. Jako člen boardu bude Malina úzce spolupracovat se všemi částmi skupiny.
„V McCannu to bylo neskutečných 12 let, během kterých jsem měl to štěstí být součástí nespočtu skvělých projektů. Všem mým kolegům i klientům patří za ty roky mé velké díky. Do Publicis Groupe mě přivedla hlavně šíře expertíz a nástrojů, kterými skupina disponuje. Je tu velmi rozmanitý tým, který na špičkové úrovni pokrývá všechny marketingové disciplíny. A tam, kde se specializace daří integrovat, vznikají úspěšné, a hlavně efektivní projekty. Skupina má obrovský potenciál, ze kterého mohou těžit všichni klienti a jeho maximální využití je pro mě velká výzva. A já mám velké výzvy rád,“ říká Jaroslav Malina.
Komunikační divizi Publicis Groupe vedl naposledy Tomáš Kleňha, který skupinu opustil v prosinci loňského roku. Po jeho odchodu řídil divizi přímo Tomáš Varga, CEO skupiny pro střední Evropu.
„Růst, který naše skupina v posledních letech zažívá, vychází do značné míry z našeho zaměření na kreativní kombinaci technologií a digitálu. Do vedení firmy proto hledáme lidi, kteří jsou v této disciplíně silní a Jarda do toho perfektně pasuje. Sleduje trendy a za roky v reklamní branži jsou za jeho prací vidět jednoznačné výsledky. Blízký je mi i jeho manažerský přístup - sám se aktivně zapojuje do projektů a jde lidem příkladem. Lidsky k nám do týmu skvěle zapadne,“ řekl Tomáš Varga.