Ve vedení Grouponu již najdeme řadu Čechů. Se strategií celkové proměny firmy Šenkyplovi pomáhá Marie Havlíčková (ex-Slevomat). Jako interim CTO v Grouponu působí Vojtěch Ryšánek, který stál u poslední proměny Aukra. “Transformace Grouponu si vyžádá ještě řadu změn, které se bez talentovaných lidí s hladem po úspěchu a výsledcích neobejdou. Groupon hledá pečlivé a na cíl orientované lidi, kteří se nebojí rychle se měnícího prostředí a práce organizované na dálku v remote-first firmě. Pevně věřím, že s těmi správnými lidmi v naší misi zvyšovat hodnotu Grouponu pro akcionáře uspějeme,” doplňuje Dušan Šenkypl.
Dušan Šenkypl byl k dnešnímu dni jmenován interim CEO americké společnosti Groupon. I nadále zůstává v představenstvu Grouponu, kam byli spolu s Janem Bartou jmenování v červnu, respektive listopadu loňského roku, kdy se Pale Fire Capital stal největším akcionářem společnosti Groupon s aktuálním zhruba 22% podílem. Dušan Šenkypl se jde své nové roli věnovat naplno, a proto nyní přesune své každodenní povinnosti v Pale Fire Capital na ostatní partnery. Tento krok demonstruje přesvědčení českého investora o budoucím úspěchu Grouponu.
“Už několikrát se mi povedlo z ničeho vybudovat firmu s miliony uživatelů a skvělými byznysovými výsledky. Úspěch našich předchozích projektů byl postavený na super efektivních týmech a škálovatelných procesech. Toto bude i moje priorita pro první měsíce v Grouponu. Musíme nastavit celé prostředí ve firmě a motivační aspekty tak, aby každá činnost byla výkonově měřitelná. Abychom měli ta správná čísla, podle kterých se můžeme rozhodovat. Manažerský tým musí mít podmínky i odvahu či schopnost rychle se rozhodovat a nebát se prosazovat výrazné změny interních pravidel a procesů, pokud jsou třeba,” popisuje svoji vizi Dušan Šenkypl a dodává: “Tento přístup určitě není pro každého. A proto předpokládám, že Groupon bude v následujícím období v Čechách i jinde ve světě hledat nové kolegy. Takové, kteří budou hladoví po úspěchu, budou mít tah na branku a budou připraveni si vyhrnout rukávy a ponořit se do všech detailů i komplexity byznysu Grouponu.”
“Groupon má podle mě mnoho nevyužitého potenciálu a všechny předpoklady uspět: Více než 19 milionů aktivních zákazníků a miliony návštěv měsíčně. A to nemluvím o potenciálu celého trhu, který může Groupon obsluhovat. Změny, které potřebujeme udělat jsou zásadní. Budeme podporovat týmy, aby byly agilní a efektivní. Nenaplnění potenciálu Grouponu není věcí makro pohledu, ale je o schopnosti efektivně realizovat potřebné projekty,” komentuje Šenkypl.
Změnu do firmy oznamoval Ted Leonis, předseda představenstva společnosti Groupon. Mimo jiné uvedl: "Dušan je osvědčený lídr a manažer, jehož zkušenosti s vedením transformací, budováním úspěšných internetových produktů a pomoci při rozvoji tržiště podobného Grouponu, ho jedinečně předurčují k tomu, aby v této kritické době zastával funkci interim CEO. Představenstvo se nyní primárně soustředí na urychlení transformace. A jsme přesvědčeni, že Dušan nám pomůže tohoto důležitého cíle dosáhnout. Těšíme se na to, jakého pokroku může Groupon s Dušanem v tomto roce dosáhnout."