„Otevření obou servisních center na Slovensku je důležitým krokem, a to nejen pro bezpečnost motorových vozidel na evropských komunikacích. Znamená také důsledné rozvíjení naší strategie internacionalizace,“ říká Patrick Fruth, CEO divize Mobility TÜV SÜD. Ve službách spojených s technickou kontrolou již TÜV SÜD aktivně působí v Turecku, Španělsku, Rakousku a Jihoafrické republice. Vykročení směrem do východní Evropy je opět průkopnickým počinem expertů této firmy. Murat Dambali, technický ředitel pro mezinárodní projekty, který má bohaté zkušenosti s budováním struktur TÜV SÜD v zahraničí, říká ke svému novému úkolu na Slovensku: „Každá země má své vlastní požadavky. S mým týmem jsme tedy i zde museli překonávat množství překážek.“
Kromě technické kontroly a kontroly emisí je tak například na Slovensku předepsáno i ověření originality vozidla. „Za tímto účelem existuje zkušební postup, který zahrnuje i posudky a který může být aplikován i na dalších trzích,“ doplňuje Dambali. TÜV SÜD tak nevyváží zkušenosti expertů TÜV SÜD z oblasti bezpečnosti vozidel jen k Tatrám, ale více bezpečnosti a ochrany životního prostředí přináší do celého Evropského hospodářského prostoru. „Pokud budou vozidla na Slovensku bezpečnější, prospěje to celé Evropě,“ říká Fruth.
K procesu kontroly originality tak nepatří jen kontrola tloušťky vrstvy laku, ale i zvláštní kontrola svarových bodů. Mimořádnou pozornost věnují znalci například sloupku A.
Více transparentnosti
Online termíny, krátké čekací lhůty, rychlé provedení a zejména transparentnost při kontrole - vše od jednoho poskytovatele. To garantuje TÜV SÜD na Slovensku. Nové kontrolní stanice jsou tvořeny třemi kontrolními uličkami pro prohlídky automobilů a užitkových vozů, jakožto i zvláštním průjezdem pro kontrolu originálnosti.
Od techniky k architektuře: 41 metrů dlouhá, šest metrů široká a pět metrů vysoká. To jsou rozměry uličky (pro nákladní automobily) předepsané příslušným ministerstvem. Ostatní parametry byly převzaty z Německa. Servisní centra jsou světlá, moderní a transparentní, právě na transparentnost kontroly byl kladen mimořádný důraz. Servisní a čekací zónu dělí od kontrolní haly velká skleněná plocha, takže držitelé vozidel mají vše stále na očích. Kromě toho jsou pro dotazy týkající se technické kontroly, kontroly emisí a kontroly originality trvale k dispozici naši pracovníci.
Pro technické kontroly platí pro všechny v Evropě v zásadě stejné právo. Vozový park se naproti tomu liší. Na Slovensku je s pouhými 3,5 miliony vozidel výrazně menší, avšak také výrazně starší. Auta na Slovensku mají průměrné stáří 14,3 let (2020), v Německu 9,8 let (2020). Přesto je úroveň bezpečnosti vysoká. Pouze staré nákladní automobily a autobusy přinášejí s ohledem na bezpečnost více problémů.
Další pracovní místa
Nové technické stanice samozřejmě znamenají i nová pracovní místa. Celkově vznikne v příštích letech více než 250 nových pracovních míst. „Tam, kde působí TÜV SÜD, jde vždy i o vytvoření pracovních míst. Pevnou součástí naší strategie internacionalizace je vždy iniciování nových pracovních příležitostí,“ dodává Patrick Fruth.