V DHL IT Services máme zhruba 1200 zaměstnanců, přičemž poměr žen a mužů je přibližně 21% ku 79%. V DHL IT Services poskytujeme plnou podporu ženám a umožňujeme jim návrat do práce po mateřské dovolené především flexibilitou a možností pracovat na částečný úvazek. V roce 2010 tak u nás vznikla skupina „The Women in Business Group“ (WiB) z iniciativy našich zaměstnanců. Jedná se o prostor pro neformální výměnu znalostí, kde se ženy mohou navzájem podělit a poučit ze svých zkušeností či ze zkušeností pozvaných inspirativních přednášejících.
V moderních prostorách našich budov na Chodově se denně setkávají zástupci téměř 70 rozličných národností. Nejvíce je Čechů a Slováků, přičemž v první desítce jsou dále zastoupeni Britové, Indové, Holanďané, Poláci, Američané, Francouzi, Rusové a Němci. Široké kulturní spektrum doplňují občané států jako je např. Kyrgystán, Kazachstán, Libanon, Jemen, Gruzie, Kongo, Zambie, Ghana či Guyana atd.
Vážíme si rozmanitých pohledů a přístupů, které náš tavící kotel pohlaví, generací a národností nabízí a dále na nich stavíme. Pro doplnění – našemu nejmladšímu zaměstnanci je 20 let a nejstaršímu 67 let. Věkový průměr zaměstnanců v DHL IT Services Praha je 34,6 let. Generace X (lidé narozeni v letech 1966-1976) je zastoupena 35% a generace Y (lidé narozeni v letech 1977-1994) představuje 57% našich zaměstnanců. Zbylých 8% tvoří tzv. „baby boomers“ generace.
Průměrná délka zaměstnání u nás v IT Services Praha je 6 let ve srovnání se 4,5 lety, které jsou průměrem v ostatních IT společnostech na českém trhu.
Na cestě k prvotřídním IT službám
Naši zaměstnanci mají příležitost pomáhat místní komunitě a životnímu prostředí. Díky strategii Living Responsibility (LR) „Žít zodpovědně“ – mohou naši zaměstnanci dobrovolně věnovat svůj čas malým i velkým projektům, které pomáhají řešit problémy překračující hranice jejich standardních pracovních povinností. Touto zkušeností nejen podávají tolik potřebnou pomocnou ruku, ale také získávají dobrý pocit. Navíc je naše datové centrum zásobováno zelenou elektrickou energií z obnovitelných zdrojů.
Naše společnost neustále investuje do rozvoje svých lidí. Důkazem je i SFIA (Skills Framework for the Information Age / Rámec dovedností pro informační věk) implementační program, který přináší transparentnost a přehledně zaměstnance informuje o tom, jak mohou ve své kariéře dále postupovat. Tento program vyhrál 2. místo v Praze v rámci soutěže Sodexo Zaměstnavatel roku – Cena personalistů 2013 udílená nejlepším HR projektům roku.
Datové centrum společnosti IT Services v Praze bylo vytvořeno jako prostředí s plně zálohovaným zařízením. Elektrický a mechanický systém je vytvořen tak, aby zajistil vysokou pružnost při výpadku energie a nabízí 99,99% dostupnost. Výběr a uspořádání zařízení zajišťuje, aby nedocházelo k žádným výpadkům na koncových zařízeních v případě jednotlivých poruch. Datové centrum je napájeno ze dvou VN 22kV rozpínacích stanic PRE distribuce a je dále zalohováno čtyřmi (400 V) dieselovými generátory se stálou zásobou paliva na 5 dní autonomního provozu.
Odolnost datového centra v případě přerušení dodávky elektřiny se potvrdila loni v červnu, kdy v Praze 4 nastal obrovský výpadek elektřiny. Naše datové centrum zůstalo plně funkční, bez přerušení provozu a bez jakéhokoliv dopadu na interní zákazníky. Zůstalo také jedinou svítící budovou v ulici V Parku, obklopeno tmavými budovami. Zatímco dodavatel elektřiny (PRE) tvrdě pracoval na obnovení dodávky, dieslové generátory datového centra zajistily nepřerušovanou dostupnost poskytovaných služeb.
Zaměstnanci našeho pražského datového centra jsou součástí globálního týmu. Společně s kolegy v dalších 27 lokacích (Malajsie, USA, Německo, Kostarika a dalších 20 ervropských zemí) zajišťují naše týmy nepřetržitou IT podporu systémům a aplikacím běžícím v datových centrech a používaným celosvětově v rámci skupiny DPDHL. V datovém centru v Praze máme více než 4000 fyzických serverů, které zajišťují chod více než 500 aplikací a infrastrukturních služeb a zpracovávají informace o více než 9 milionech zásilek denně.
Velká pozornost se u nás v DHL IT Services věnuje péči o zákazníky, o jejichž spokojenost se stará oddělení s názvem Business Partner Service Center. To zahrnuje globální call centrum s více než 300 zaměstnanci, z nichž 150 sídlí v Praze, odkud pomáhají zákazníkům vyřešit jejich problémy prostřednictvím telefonních hovorů či tzv. tiketů. Ročně vyřídí Business Partner Service Center přes milion tiketů.
Vize zakladatelů DHL IT Services se potvrdila také díky kvalifikovaným lidem v České republice, kteří společnosti DHL IT Services umožňují přijímat obchodní zakázky po celém světě. Tímto způsobem podporujeme obchodní cíle DPDHL s využitím našich interních zdrojů a poskytujeme kvalitu díky důvěrné znalosti DPDHL podnikání a díky talentu našich lidí.