Pokud i vy máte někdy sklony nesdílet konstruktivní zpětnou vazbu, i když víte, že byste měli, zkuste změnit uvažování. Následující doporučení přinesl server The Muse.
1. Přestaňte se bát, že se budete cítit nepříjemně
Představy o tom, jak nepříjemné je vyjádřit někomu kritiku, bývají většinou horší než realita. Ve skutečnosti půjde jen o krátkodobý pocit, který můžete přijmout jako fakt.
Jak změnit uvažování: Bude to trochu nepříjemné, ale to je normální. Konstruktivní kritika pomůže k růstu podřízeným i vám jako manažerovi.
2. Přestaňte se bát, že se podřízení budou cítit nepříjemně
Empatičtí manažeři se snaží chránit ostatní před špatnými pocity, což ale neprospívá nikomu. Ve skutečnosti nemůžete předem vědět, jak se kdo bude cítit, a zaměstnance tak připravujete o možnost rozhodovat o sobě.
Jak změnit uvažování: Manažer musí chtít to nejlepší pro svůj tým. Když mu na podřízených záleží, nebude jim nic tajit, ale naopak je podpoří v tom, aby se mohli neustále zlepšovat.
3. Přestaňte se bát, že kritika zhorší vaše vztahy
Dobré vztahy v týmu nestojí na tom, že si budete vzájemně říkat jen dobré věci. Pokud vidíte nějaký problém, mlčením jej nevyřešíte.
Jak změnit uvažování: Dobré vztahy vytváří otevřená komunikace. Sdílení kritické zpětné vazby vztahy s podřízenými posílí, protože se budete společně snažit být lepší.
-kk-