Znáte své zákazníky? Na co se ptát, abyste zjistili jejch přání

Ilustrační snímek

Na univerzitách ve Spojeném království studuje téměř 90 000 studentů z Číny. Někteří z nich utratí až 30 000 liber ročně. Tito studenti tak generují slušné peníze a představují zajímavou cílovou skupinu. Místní cateringová organizace, která zajišťuje jídlo pro více než 300 vysokých škol po celé Velké Británii, zjistila, že aktuální nabídka jídel na univerzitách těmto studentům moc nevyhovuje. Zároveň se ukázalo, že jídlo je pro čínské studenty zásadním kulturním tématem. Na názory čínských studentů odpověděla tato organizace tím, že do nabídky přidala více jídel dle jejich představ, aby byli spokojeni.

Co z toho vyplývá? Měli byste umět identifikovat různé skupiny svých zákazníků a postarat se o ně. Zde jsou některé podněty, které můžete využít pro vaše podnikání podle webu management-issues.com.

1) Zamyslete se nad tím, jak přistupujete k zákazníkům

Upřímně si zhodnoťte, jak dobře své zákazníky segmentujete. Jaké bariéry mohou některým vašim zákazníkům bránit v tom, aby u vaší společnosti utráceli více peněz?

2) Ptejte se na otázky o svých zákaznících

Věnujte tomu čas a analyzujte své zákazníky. Zeptejte se sami sebe:

  • Vynakládáte dostatek úsilí a zdrojů na správnou skupinu zákazníků?
  • Kdo jsou tito zákazníci – víte, co si myslí a co chtějí?
  • Co potřebujete, abyste vytěžili maximum příležitostí, které u těchto zákazníků můžete mít?

3) Zeptejte se přímo zákazníků

Soustřeďte se na ně a najděte cesty, jak jim položit některé zásadní otázky.

  • Proč nakupují u vás?
  • Kdy u vás nakupují?
  • Co z toho, co děláte, je obtěžuje?
  • Co byste nikdy neměli přestat dělat?
  • Co neděláte a měli byste dělat?
  • Kromě toho co nabízíte teď, měli byste nabízet i nějaké další produkty nebo služby?

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues