Budování kontaktů pro vás nemusí být traumatem ani ztrátou času. Server salesopedia.com přišel s deseti pravidly networkingu, jejichž dodržováním můžete svůj úspěch při navazování nových kontaktů výrazně zlepšit a zbavit aury strachu.
-
Mějte veškeré nástroje, které chcete používat při networkingu, stále u sebe.
-
Vždy si předem určete, s kolika lidmi se chcete v rámci konkrétní akce seznámit atento cíl dodržte.
-
Nechovejte se jako host, ale jako hostitel. Nabízejte účastníkům akce svou pomoc.
-
Nechte nejprve mluvit druhou stranu a dobře poslouchejte.
-
Nesnažte se rovnou uzavírat dohody. Networking slouží k navazován vztahů a je teprve začátkem jakékoli spolupráce.
-
Držte se pravidla, že když pomůžete druhým, pomohou pak oni vám. Dávejte doporučení a dělte se o zajímavé informace.
-
Požádejte vždy o dvě vizitky – jednu pro vás a jednu pro někoho dalšího, komu ji předáte.
-
Efektivně plánujte svůj čas. Věnujte každému kontaktu přibližně deset minut a neztrácejte čas jen se svými přáteli.
-
Pište si poznámky na druhou stranu vizitek. Zapište si, co vám na daném člověku přišlo zajímavé a použijte to při další komunikaci v budoucnosti.
-
Navazujte na nové kontakty. Ozvěte se e-mailem či telefonicky a dodržte vše, co jste slíbili při setkání.
-kk-