Měli byste co nejdříve absolvovat důkladné školení v oblasti leadershipu? Pokud si myslíte, že jste dobrý šéf, ale vaši lidé to vidí opačně, pak rozhodně ano. Problém je v tom, že vám to podřízení většinou neřeknou, i když se jich budete ptát. Zkuste se tedy pokud možno objektivně zaměřit sami na sebe a vyhodnotit své vůdcovské schopnosti v následujících oblastech.
Jste šéf, který rozdává rozkazy?
Pokud si myslíte, že vám rozkazování pomůže přimět zaměstnance, aby lépe pracovali, máte se o leadershipu ještě hodně co učit.
Máte opravdu otevřené dveře pro své lidi?
I když stále opakujete, že za vámi mohou přijít s jakýmikoli problémy či náměty, ujistěte se, že je to pravda i v praxi.
Jste mikromanažer?
Vědomě se zaměřte na to, jak často kontrolujete své lidi, zda dělají svou práci dobře. Opravdu věříte jejich znalostem a dovednostem?
Umíte poděkovat?
Vaši zaměstnanci opravdu potřebují vidět, že vnímáte, co dělají, a vážíte si jejich práce.
Jste nerozhodní?
Lídr se nevyhýbá konfliktům a umí se postavit za své lidi. Dobře se proto rozhlédněte kolem sebe, zda vaši lidé kvůli vaší nerozhodnosti nepovažují za skutečného lídra někoho jiného.
Chodí vaši lidé do práce z donucení?
Jak dlouho si myslíte, že jim bude trvat, než si najdou příjemnější místo?
Baví vás vaše práce?
Pokud vás vaše manažerská role netěší, vaši lidé to poznají a podepíše se to na morálce všech. Je proto na vás, jaké řešení zvolíte. Buď si najděte jinou práci, nebo způsob, jak znovu získat zájemm o tu stávající.
-kk-