Pokud chcete vydělávat více peněz, musíte věnovat více času prodeji. Den má jen 24 hodin a nikdo je nemůže celé obětovat práci. Pracujte raději promyšleněji, nejen více hodin. Pro obchodníky to znamená trávit více času prodejem a odsunout méně důležité úkony. Pokud máte malou firmu, je ale možné, že jste zároveň i její ředitel, správce, mluvčí atp. Důležité je, kolik hodin jste ze svého pracovního dne věnovali odbytu. Pokud nejste spokojeni s výkonem firmy, pak odpověď zní, že ne dost.
Pro představu doporučuje autor článku nejprve dokumentovat jeden týden, jak trávíte pracovní čas hodinu po hodině. Můžete být docela překvapeni, jak se váš čas rozdrobí. Zde je několik způsobů, jak vyšetřit čas pro klíčové aktivity:
- Získávání nových zákazníků. Oslovování nových zákazníků nemusí být nejefektivnějším využíváním vašeho času. Proč tuto aktivitu neoutsourcovat? Počáteční časová investice, kdy se budete muset zaobírat výběrem vhodné firmy, se zde vyplatí.
- Administrativní práce. Řada podnikatelů z počátku velmi nerada přenechává určité povinnosti jiným osobám. Je třeba si ale uvědomit, že sólo hráči mohou růst jen do určité míry.
- Zákaznický servis. Dobrý zákaznický servis je nutnost, neznamená to ale, že musíte všechny hovory s ním spojené vyřizovat osobně. Ve skutečnosti zákazníci uvítají, že máte na místě permanentní podporu.
- Chraňte svůj čas. Pro vás je čas nejcennějším aktivem. Chraňte jej i za cenu toho, že se budete muset naučit podnikat trochu jiným způsobem – zpomalit a dát své pracovní priority na první místo.
-av-