Vycpávková slova
Podle serveru Entrepreneur.com jsou vycpávková slova jedním z nejčastějších, a zároveň nejméně příjemných problémů verbální komunikace. Zbavte se všech „prostě“, „é“ a „jakoby“. Zkuste se nahrát a potom poslouchat, kde všude tato slova říkáte.
Řešení může představovat i následující cvičení: Představte si, že vaše promluva je schodiště a vy po něm stoupáte směrem vzhůru s tím, že každý schod je jedno slovo. Pečlivě doplňujte každý schod jedním slovem a dávejte pozor, abyste neříkali žádná vycpávková slova navíc.
Přílišná odbornost
Odborná slova, technické výrazy a málo používané fráze lidé často používají proto, aby vypadali jako větší experti. Pravda je ale taková, že ti největší odborníci naopak dovedou i složitou věc vysvětlit jednoduše, a lidé mnohem více slyší na promluvu někoho, kdo mluví jazykem, který je jim blízký.
Proto se nesnažte používat žargon, ale pokuste se přizpůsobit mluvu člověku, se kterým se bavíte. Berte při tom v potaz jeho vzdělání, osobnost, sociální status a celkový způsob vyjadřování.
Odtažitost
Skrývání se za čísla, celková odtažitost, neschopnost projektovat svou osobnost do komunikace a pouhé zastupování společnosti. To jsou problémy, kterými se často vyznačuje komunikace v obchodním světě.
Mluvte upřímně a projevte svou osobnost. Osobní rovina komunikace je velmi důležitá pro navázání vzájemné důvěry mezi lidmi, nepodceňujte proto důležitost neformální rozmluvy s klienty a obchodními partnery.
-mm-