Odpovědi na tuto otázku přinesl nedávný článek na serveru Harvard Business Review. Doporučil také, jaké vhodnější chování v daných situacích zvolit.
1. Neprosazujte okamžitou strategickou změnu
Nový top manažer přichází obvykle plný energie a nadšení pro svou vlastní vizi fungování firmy nebo její části. Než však začnete prosazovat jakékoli změny, nejprve se seznamte s novým prostředím.
Zjistěte, proč se změny, o kterých uvažujete, ve firmě dosud nerealizovaly. Pravděpodobně se již někdo o změny pokoušel a vy musíte vědět, jak a proč dopadl. K zásadním a strategickým změnám byste měli přikročit až po několika měsících.
2. Nedělejte příliš mnoho změn najednou
Stejně jako s vizí a strategií byste se neměli unáhlit ani v případě rozhodnutí s dlouhodobými důsledky. V prvních měsících rozhodujte pouze dočasně s tím, že se jednotlivá rozhodnutí mohou ještě změnit, až získáte více informací.
3. Nemluvte o tom, jak se ve vašich předchozích zaměstnáních dělalo všechno lépe
Pohřbíte tím i dobré nápady, které by jinak uspěly. Pouze odpovídejte na otázky ohledně svých minulých působišť, pokud se vás někdo zeptá.
Ano, byli jste přijati pro své znalosti a zkušenosti. Vaše nové podřízené ale nezajímá, co jste dělali jinde. Předpokládají, že je nebudete okamžitě kritizovat, aniž byste se seznámili s firmou a jejich prací.
4. Nedávejte přednost dění mimo firmu
Po nástupu do vysoké manažerské funkce se věnujte především lidem v nové firmě a snažte se od nich získat co nejvíce informací, abyste byli co nejdříve v obraze.
Médiím a dalším kontaktům mimo firmu se můžete věnovat později.
5. Nehrajte sólo
Ze začátku samozřejmě nebudete vědět, na koho se obrátit o radu či pomoc. To ale neznamená, že máte všechno dělat sami. Vyvolali byste pouze pocit, že svým lidem nevěříte, a připravili se o důležité informace, které vám mohou poskytnout.
Sestavte tým, který vám bude v prvních měsících pomáhat seznámit se s firmou.
-kk-