Hned druhou nejhloupější výmluvou pro špatné řízení času po „Nemám čas.“ je „Chtěl jsem to udělat, ale zapomněl jsem.“ Pokud vám tato konstatování nejsou cizí, měli byste řízení svého času zlepšit. Jak se vyhnout zapomínání a lépe zvládat povinnosti radí server HR Communication.
1. Nařiďte si budík
Jistě jej máte v telefonu, tak proč jej nevyužít? Je to nejjednodušší cesta, jak nezapomenout.
2. Používejte diář
Mnoho lidé diáře a kalendáře podceňuje. Přitom snadno pomáhají nezapomínat nejen na schůzky, ale i na další důležité věci, které máte udělat. Navíc vám rovnou rozvrhují jednotlivé časové úseky dne.
3. Napište si seznam úkolů
A nezaznamenávejte si jen velké úkoly, na které stejně nezapomenete. Klaďte zvláštní důraz na malé věci.
4. Nastavte si upozornění
Upomínky nastavené na telefonu nebo počítači jsou velice užitečné pro jednorázové, ale i pro pravidelně opakované aktivity. Např. Pro iPhone existuje řada jednoduchých aplikací.
5. Nechcete-li na něco zapomenout, udělejte to hned
Pokud jde o malý úkol, který zabere jen několik vteřin nebo minut, není důvod jej odkládat. Pak už na něj nemusíte myslet ani jej plánovat.
6. Požádejte někoho, ať vás upozorní
Stačí se zmínit rodinným příslušníkům, přátelům nebo kolegům. Velmi efektivní v připomínání jsou pak děti.
7. Automatizujte vše, co jde
Zapomínání se vyhnete také tehdy, když určité úkoly zautomatizujete, a budou tak probíhat bez vašeho dalšího zásahu. Typickým příkladem je placení účtů.
8. Naučte se neříkat hned ano
Když budete se vším hned souhlasit, brzy zapomenete, co všechno vlastně máte udělat. Lepší taktika je proto nejprve říci ne. Pokud jste zavalení prací, stejně byste ostatní jen zklamali následným nesplněním úkolu.
9. Delegujte
Úkoly, které za vás zvládne udělat někdo jiný, delegujte. Nezapomínejte však, že delegujete pouze splnění úkolu, nikoli svou odpovědnost za splnění úkolu.
10. Používejte seznam úkolů
Když už si své úkoly zapisujete, aktivně se seznamem pracujte.
-kk-