Chystáte se na nové manažerské místo a zajímá vás, jak na lidi? Nedělejte si s tím vůbec hlavu. Stačí, když budete vědět, že zaměstnance nejvíce zajímá odpověď na pět otázek.
- Jaké je vaše očekávání? Řekněte zaměstnancům, co od nich čekáte, jaké jsou vaše představy a vize.
- Dostanou na práci odezvu? Lidi trápí, že pokud se jim něco nepovede, tak to hned mají na talíři, ale za dobře odvedenou práci je nikdo nepochválí.
- Kde bude jejich místo? Zaměstnanci potřebují vědět, zda mohou s prací počítat, zda nechystáte nějaké změny a zda bude možnost kariérového růstu ve vašem týmu.
- Jak se mohou zlepšit? To znamená, že se budou konat nějaké kvalifikační kurzy či zda jim vy sám nabídnete podpoříte jejich celkový výkon.
- Co nového do týmu přinesete jako manažer? Po pár letech se pro lidi stává práce nudnou, takže s každým novým elementem očekávají nějaké pracovní osvěžení.
Pokud chcete být opravdu skvělý manažer, ukažte, že máte o své zaměstnance a jejich práci opravdu zájem. Veškerá důležitá rozhodnutí, která se týkají i jich, s nimi vždy konzultujte. Dobré vztahy na pracovišti jsou to nejdůležitější.
-pk-